D 2007

Person centered, technology enhanced learning as exemplified in a course on communication and soft skills at the MU in Brno

PITNER, Tomáš, Jaroslav RÁČEK a Renate MOTSCHNIG

Základní údaje

Originální název

Person centered, technology enhanced learning as exemplified in a course on communication and soft skills at the MU in Brno

Název česky

PCTeL na příkladu kurzu Communication and Soft-skills na MU v Brně

Autoři

PITNER, Tomáš (203 Česká republika, garant), Jaroslav RÁČEK (203 Česká republika) a Renate MOTSCHNIG (40 Rakousko)

Vydání

1. vyd. Ostrava, Sborník konference ICTE 2007, od s. 25-36, 12 s. 2007

Nakladatel

University of Ostrava

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/07:00024127

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-80-7368-388-7

Klíčová slova anglicky

Person Centered Approach; person centered technology enhanced learning; transferable skills; soft skills; open source tools; inclusive universal access

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 6. 2009 16:30, prof. RNDr. Tomáš Pitner, Ph.D.

Anotace

V originále

Surprisingly, while educational paradigms have been cast under the traditions of cognitivism, behaviorism, and constructivism, the humanistic approach to education has only rarely been recognized as forming the didactical baseline in technology enhanced learning. In this paper we illustrate and discuss the potentials of humanistic education by following the Person Centered Approach in one instance of a technology enhanced setting. The accompanying action research based study aims to provide educators with a realistic image of person centered learning in action and to inspire them in their own educational practice and research.

Česky

Humanistické přístupy ke vzdělávání (přístup orientovaný na člověka - PCA) stojí vzhledem k počítačové podpoře výuky překvapivě v pozadí za metodikami konstruktivistickými, kognitivistickými a behavioristickými. Příspěvek diskutuje možnosti PCTeL a ukazuje je na příkladu kurzu Communication and Soft-skills na MU v Brně

Návaznosti

1ET208050401, projekt VaV
Název: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu