Detailed Information on Publication Record
2007
Podręczniki dla szkół średnich po aksamitnej rewolucji
ONDRÁŠKOVÁ, KarlaBasic information
Original name
Podręczniki dla szkół średnich po aksamitnej rewolucji
Name in Czech
Učebnice pro střední školy po sametové revoluci. Ideál a skutečnost.
Name (in English)
Handbooks for secondary school after velvet revolution.
Authors
Edition
Polonistyka, Poznań, Dr. Josef Raabe Spółka Wydawnicza, 2007, 0551-3707
Other information
Language
Polish
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
secondary schools - Czech language - communication - theorecital and practical requirements
Tags
Reviewed
Změněno: 3/2/2010 16:37, PhDr. Ivana Kolářová, CSc.
V originále
We wspolczesnym spoleczenstwie przewaza poglad, iz szkola powinna wyposazyc absolwenta w kompetencje przydatne w praktyce. Zada sie komunikatywnosci, zdolnosci radzenia sobie z problemami, szybkosci podejmowania decyzji, dyspozycyjnosci, zdolnosci przystosowania sie, umiejetnosci pracy w grupie, samoksztakcenia, pracy z bazami dannych. Artykul sie stawia krytycznie wobec czeskiej szkoly, gdzie teoria przewlada nad praktyka.
In Czech
V současné společnosti převažuje názor, že škola by měla vybavit absolventa kompetencemi potřebnými pro praktický život. Žádá se komunikativnost, schopnost řešit problémy, rychle se rozhodovat, být kreativní, umět pracovat ve skupině, vzdělávat se a umět pracovat s informacemi. Článek kritizuje českou školu za to, že tyto požadavky jsou jen teorií, která není v praxi naplněna.
In English
The opinion that the school schould equip the graduate with qualification needet for practical life is dominant in society today. The ability of communication, solving the problems, making quick decessions, being creative, being able to work in the groups, educate yourself and being able to work with information is required. The article is critisizing czech school for treating these requirements just as a teory, witch is not realised.