J 2007

Podręczniki dla szkół średnich po aksamitnej rewolucji

ONDRÁŠKOVÁ, Karla

Basic information

Original name

Podręczniki dla szkół średnich po aksamitnej rewolucji

Name in Czech

Učebnice pro střední školy po sametové revoluci. Ideál a skutečnost.

Name (in English)

Handbooks for secondary school after velvet revolution.

Edition

Polonistyka, Poznań, Dr. Josef Raabe Spółka Wydawnicza, 2007, 0551-3707

Other information

Language

Polish

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

secondary schools - Czech language - communication - theorecital and practical requirements

Tags

Reviewed
Změněno: 3/2/2010 16:37, PhDr. Ivana Kolářová, CSc.

Abstract

V originále

We wspolczesnym spoleczenstwie przewaza poglad, iz szkola powinna wyposazyc absolwenta w kompetencje przydatne w praktyce. Zada sie komunikatywnosci, zdolnosci radzenia sobie z problemami, szybkosci podejmowania decyzji, dyspozycyjnosci, zdolnosci przystosowania sie, umiejetnosci pracy w grupie, samoksztakcenia, pracy z bazami dannych. Artykul sie stawia krytycznie wobec czeskiej szkoly, gdzie teoria przewlada nad praktyka.

In Czech

V současné společnosti převažuje názor, že škola by měla vybavit absolventa kompetencemi potřebnými pro praktický život. Žádá se komunikativnost, schopnost řešit problémy, rychle se rozhodovat, být kreativní, umět pracovat ve skupině, vzdělávat se a umět pracovat s informacemi. Článek kritizuje českou školu za to, že tyto požadavky jsou jen teorií, která není v praxi naplněna.