Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{726143, author = {Havelková, Marie}, address = {Slovenská republika, Bratislava}, booktitle = {Fórum o premenách školy v 21.storočí.}, edition = {1.}, keywords = {Child; education; negative stress; physic condition; genotype; gene; ACE-gen; allele; angiotenzinogen; angiotensin I; angiotensin II; homozygote; heterozygote.}, language = {cze}, location = {Slovenská republika, Bratislava}, isbn = {978-80-969146-7-8}, pages = {310 - 316}, publisher = {Univerzita Komenského v Bratislavě Pedagogická fakulta}, title = {MOLEKULÁRNÍ GENETIKA SLOUŽÍ VÝCHOVĚ A UČITELSTVÍ (aneb příběh jednoho z lidských genů).}, year = {2007} }
TY - JOUR ID - 726143 AU - Havelková, Marie PY - 2007 TI - MOLEKULÁRNÍ GENETIKA SLOUŽÍ VÝCHOVĚ A UČITELSTVÍ (aneb příběh jednoho z lidských genů). PB - Univerzita Komenského v Bratislavě Pedagogická fakulta CY - Slovenská republika, Bratislava SN - 9788096914678 KW - Child KW - education KW - negative stress KW - physic condition KW - genotype KW - gene KW - ACE-gen KW - allele KW - angiotenzinogen KW - angiotensin I KW - angiotensin II KW - homozygote KW - heterozygote. N2 - Fyzická kondice každého jedince je primárně limitována jeho genotypem. Jedním z genů, který má na fyzickou schopnost jedince zásadní účinek, je gen ACE. V současnosti již dokážeme zjistit, jaký typ genu konkrétní jedinec zdědil a podle genotypu pak s vysokou mírou přesnosti určit, zda je v možnostech tohoto jedince dosáhnout intenzivním tréninkem vrcholových sportovních výkonů ve vytrvalostních sportovních disciplínách, či zda je trénink pouze nadbytečnou zátěží bez očekávaného efektu. Rodičům, učitelům a trenérům mládeže by tedy tyto testy měly pomáhat v poznání, kde jsou hranice možností konkrétního jedince a nemuseli tak dítě vystavovat zbytečným stresům. ER -
HAVELKOVÁ, Marie. MOLEKULÁRNÍ GENETIKA SLOUŽÍ VÝCHOVĚ A UČITELSTVÍ (aneb příběh jednoho z lidských genů). In \textit{Fórum o premenách školy v 21.storočí.}. 1. vyd. Slovenská republika, Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě Pedagogická fakulta, 2007, s.~310 - 316. ISBN~978-80-969146-7-8.
|