STŘELEC, Stanislav and Jana KRÁTKÁ. Jaká očekávání mají rodiče vůči třídním učitelům svých dětí (What are the parents expecatations to their childrens form teachers). In Fórum o premenách školy v 21. storočí. 2007th ed. Bratislava: Katedra predškolnej a elementárnej pedagogiky Pdf UK v Bratislavě, 2007, p. 107-114. ISBN 978-80-969146-7-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jaká očekávání mají rodiče vůči třídním učitelům svých dětí
Name in Czech Jaká očekávání mají rodiče vůči třídním učitelům svých dětí
Name (in English) What are the parents expecatations to their childrens form teachers
Authors STŘELEC, Stanislav (203 Czech Republic, guarantor) and Jana KRÁTKÁ (203 Czech Republic).
Edition 2007. vyd. Bratislava, Fórum o premenách školy v 21. storočí, p. 107-114, 8 pp. 2007.
Publisher Katedra predškolnej a elementárnej pedagogiky Pdf UK v Bratislavě
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00022704
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-969146-7-8
Keywords in English form teacher; a teacher-parents cooperation; valued modes of cooperation; a form teachers atributes
Tags a form teachers atributes, a teacher-parents cooperation, form teacher, valued modes of cooperation
Changed by Changed by: doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc., učo 211. Changed: 18/6/2009 14:07.
Abstract
Třídní učitel je koordinačním a integračním činitelem se závažnými edukačními úkoly ve vztahu k žákům své třídy a také k jejich rodičům. Jak hodnotí spolupráci s třídním učitelem svého dítěte rodiče, které způsoby spolupráce rodičům nejvíce vyhovují a jaké závěry z toho vyplývají pro studium učitelství. Příspěvek seznamuje s výsledky výzkumné sondy zaměřené k výše uvedeným otázkám.
Abstract (in English)
Form teacher is a coordinating and integrative factor with a number of relevant educational tasks in his or her relationship to pupils in the class and to their parents. How parents asses the partnership with form teacher, which forms of partnership parents prefer and what are the results for the prospective teachers pregradual study. This paper sums up the partial conclusions of the research analyses concerning the questions as mentioned.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 21/5/2024 20:57