ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana, Petr KACHLÍK a Ilka VAĎUROVÁ. Issues of Education of Pupils with Chronic or Other Serious Disorders in Terms of a Teacher-International Project TIMSIS. In ŘEHULKA, Evžen. 2nd Conference School and Health 21. 1. vyd. Brno: Paido, 2007, s. 463-480. ISBN 978-80-7315-138-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Issues of Education of Pupils with Chronic or Other Serious Disorders in Terms of a Teacher-International Project TIMSIS
Název česky Otázky edukace žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním z pohledu pedagoga - mezinárodní projekt TIMSIS
Autoři ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana (203 Česká republika, garant, domácí), Petr KACHLÍK (203 Česká republika, domácí) a Ilka VAĎUROVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, 2nd Conference School and Health 21, od s. 463-480, 18 s. 2007.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 30000 3. Medical and Health Sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00050830
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-138-6
UT WoS 000264733100048
Klíčová slova česky děti, učitelé, rodiče, škola, nemocnice, onemocnění, dotazník, pomoc, TIMSIS, projekt
Klíčová slova anglicky children; teachers; parents; school; hospital; disorders; questionnaire; help; TIMSIS; project
Štítky children, disorders, help, hospital, parents, project, questionnaire, school, teachers, TIMSIS
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Změněno: 19. 3. 2012 13:33.
Anotace
A child suffering from chronic disorder presents not only a significant medical but also educational and pedagogical problem. Looking for a suitable approach in the position of a doctor, parent or teacher requires a lot of experiences, human approach and enough professional information. International project TIMSIS maps opinions and need of parents and teachers in some European countries via questionnaire. The results of research show that teachers (except from Finland) need more information about medical aspects of the disorders. They would appreciate relevant literature, especially about educational needs of such ill children and psychological sites of the investigated area. Teachers would also welcome some support about how to inform other classmates suitably, then information about home education of the affected pupil and about better communication with parents and other teachers. What is helpful is cooperation between teachers from common schools with the teachers from hospital school. There is a need to provide such informative sources for teachers as a group of children suffering from chronic disorders is highly represented.
Anotace česky
Dítě, trpící závažným či chronicky probíhajícím onemocněním, představuje nejen významný medicínský, ale též výchovný a pedagogický problém. Hledání vhodného přístupu z pozice lékaře, rodiče či pedagoga vyžaduje mnoho zkušeností, lidský přístup a dostatek kvalifikovaných informací. Mezinárodní projekt TIMSIS mapuje názory a potřeby rodičů a pedagogů v několika evropských zemích pomocí dotazníkového šetření. Výsledky výzkumu ukazují, že učitelé (kromě finských) potřebují více informací o medicínských aspektech nemoci, ocenili by odpovídající literaturu, zejména o vzdělávacích potřebách takto nemocných dětí a psychologické stránky zkoumané oblasti. Pedagogové by rovněž uvítali podporu v tom, jak vhodně informovat o nemoci ostatní spolužáky, dále informace, směřující k organizaci domácího vzdělávání nemocného žáka, lepší komunikaci s rodiči a vyučujícími ostatních předmětů. Jako potřebná se jeví spolupráce mezi učiteli kmenových škol s učiteli ze škol při nemocnici. V současné době chybí materiály, zaměřené zejména na dopad nemoci na vzdělávání žáka, organizaci domácího učení a spolupráci se školou při nemocnici. Je třeba zajistit, aby pro učitele byly tyto informační zdroje vytvořeny, neboť skupina dětí s chronickým či závažným onemocněním je v běžných školách široce zastoupena.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 12:57