D 2007

Food Intake Disorders-Awarness and Prevention of Pupils of the Second School Year at Elementary Schools in Brno

KACHLÍK, Petr, Marie HAVELKOVÁ a Lenka PROCHÁZKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Food Intake Disorders-Awarness and Prevention of Pupils of the Second School Year at Elementary Schools in Brno

Název česky

Poruchy příjmu potravy - informovanost a prevence u žáků na 2. stupni základních škol v Brně

Autoři

KACHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant), Marie HAVELKOVÁ (203 Česká republika) a Lenka PROCHÁZKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, 2nd Conference School and Health 21, od s. 793-812, 20 s. 2007

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

30000 3. Medical and Health Sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00022708

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-138-6

UT WoS

000264733100078

Klíčová slova česky

poruchy příjmu potravy, mentální anorexie, mentální bulimie, BMI, dotazník,studie,prevence

Klíčová slova anglicky

food intake disorders; mental anorexia; mental bulimia; BMI; questionnaire; study; prevention

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 6. 2009 13:05, Mgr. Dušan Kalášek

Anotace

V originále

The aim of this work was to find out how well pupils at elementary are informed about the problem of food intake disorders (FID) and suggest some precautions of primary prevention. Mapping of the situation was carried out through an anonymous questionnaire on a sample of 231 pupils of various school years at five elementary schools in Brno. The findings showed that boys are more satisfied with their appearance than girls. However girls have a better knowledge of FID causes than boys, they would also welcome more information. The field of FID is included at elementary schools only partly, which is closely linked with relatively low level of childrens awareness. In the future there will be a need to dedicate more time to FID and leave more space for their own expression and discussion.

Česky

Cílem práce bylo zjistit, jak jsou informováni žáci na základních školách o problematice poruch přijmu potravy (dále jen PPP) a navrhnout opatření primární prevence. Mapování situace bylo prováděno pomocí anonymního dotazníkového šetření na vzorku 231 žáků druhého stupně 5 brněnských ZŠ. Ukázalo se, že hoši jsou se svým vzhledem spokojenější než dívky. Dívky však vědí o příčinách vzniku PPP více než hoši, uvítaly by rovněž více poznatků. Ve škole je oblast PPP do výuky zařazena jen okrajově, čemuž odpovídá i relativně nízká informovanost dětí. V budoucnu bude nutné vyčlenit na probírání PPP více času, ponechat dětem větší prostor pro jejich vlastní vyjádření a diskusi.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století