A 2007

Adekvátní motivace k učení - předpoklad rozvoje zdravé osobnosti žáků.

STRÁNSKÁ, Zdenka a Ivana POLEDŇOVÁ

Základní údaje

Originální název

Adekvátní motivace k učení - předpoklad rozvoje zdravé osobnosti žáků.

Název česky

Adekvátní motivace k učení - předpoklad rozvoje zdravé osobnosti žáků

Název anglicky

Adequate motivation for learning - a prerequisite for the development of a healthy pupils´ development

Autoři

STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant) a Ivana POLEDŇOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

2007

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Audiovizuální tvorba

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/07:00022711

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

škola; učení; motivace; motivace k učení; diagnostika

Klíčová slova anglicky

school; learning; motivation; motivation for learning; diagnostics

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 29. 3. 2010 14:32, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá vybranými otázkami motivace k učení, která je nezbytným předpokladem výchovně vzdělávacího procesu. Motivace k učení je v příspěvku vymezena jako předpoklad efektivity učení i jako rozvoj motivačních a autoregulačních dispozic. Vymezena je učební motivace v užším a širším pojetí a diskutovány jsou některé problémy práce učitele s motivační sférou osobnosti žáka.

Anglicky

The contribution deals with selected issues of motivation for learning, which is an inevitable prerequisite for an educational process. Motivation for learning is here defined as both a prerequisite of learning effectiveness and as a development of motivating auto-regulating dispositions. Learning motivation in a narrower and wider conception is determined and some problems of the work of the teacher with the motivation sphere of pupils'personality are also discussed.

Návaznosti

MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století