2007
Adekvátní motivace k učení - předpoklad rozvoje zdravé osobnosti žáků.
STRÁNSKÁ, Zdenka a Ivana POLEDŇOVÁZákladní údaje
Originální název
Adekvátní motivace k učení - předpoklad rozvoje zdravé osobnosti žáků.
Název česky
Adekvátní motivace k učení - předpoklad rozvoje zdravé osobnosti žáků
Název anglicky
Adequate motivation for learning - a prerequisite for the development of a healthy pupils´ development
Autoři
STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant) a Ivana POLEDŇOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
2007
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Audiovizuální tvorba
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/07:00022711
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
škola; učení; motivace; motivace k učení; diagnostika
Klíčová slova anglicky
school; learning; motivation; motivation for learning; diagnostics
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 29. 3. 2010 14:32, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá vybranými otázkami motivace k učení, která je nezbytným předpokladem výchovně vzdělávacího procesu. Motivace k učení je v příspěvku vymezena jako předpoklad efektivity učení i jako rozvoj motivačních a autoregulačních dispozic. Vymezena je učební motivace v užším a širším pojetí a diskutovány jsou některé problémy práce učitele s motivační sférou osobnosti žáka.
Anglicky
The contribution deals with selected issues of motivation for learning, which is an inevitable prerequisite for an educational process. Motivation for learning is here defined as both a prerequisite of learning effectiveness and as a development of motivating auto-regulating dispositions. Learning motivation in a narrower and wider conception is determined and some problems of the work of the teacher with the motivation sphere of pupils'personality are also discussed.
Návaznosti
MSM0021622406, záměr |
| ||
MSM0021622421, záměr |
|