FOLTÝNOVÁ, Darina a Hana SVATOŇOVÁ. Geoinformatika v přípravě učitelů, geoinformatika akartogafie ve škole. In Súčasné trendy v kartografii. 1. vyd. Bratislava: kartografická spoločnost Slovenskej republiky, 2007, s. 71 - 77. ISBN 978-80-89060-11-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Geoinformatika v přípravě učitelů, geoinformatika akartogafie ve škole
Název česky Geoinformatika v přípravě učitelů, geoinformatika akartogafie ve škole
Název anglicky Geoinformatics in teacher´s education, geoinformatics and cartography in school
Autoři FOLTÝNOVÁ, Darina (203 Česká republika) a Hana SVATOŇOVÁ (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Bratislava, Súčasné trendy v kartografii, od s. 71 - 77, 7 s. 2007.
Nakladatel kartografická spoločnost Slovenskej republiky
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00032430
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-89060-11-5
Klíčová slova anglicky geoinformatics; cartography; GIS project; education; geographical education
Štítky cartography, Education, geographical education, geoinformatics, GIS project
Změnil Změnila: Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D., učo 40917. Změněno: 28. 3. 2010 23:13.
Anotace
Geoinformatika a digitální kartografie nabízí nová a přínosná témata pro činnost žáků v počítačových učebnách škol. Umožňuje aktivně zapojit žáky nejen do klasického používání map, ale podněcuje je i k tvorbě vlastních mapových výstupů.Obsah a způsob přípravy studentů učitelství zeměpisu v oblasti geografických informačních systémů a dálkového průzkumu Země se postupně i ve školní praxi projevuje postupném zařazování témat využívajících materiálů z oblasti produkce geoinformačních technologií do výuky na základních a středních školách. Otevírá se větší prostor pro zařazování projektů v rámci tvorby školních vzdělávacích programů. Článek představuej konktrétní GIS projekty a výsledky terénního šetření týkajícího se využívání digitálních map, interaktivních map, družicových a leteckých snímků v rámci vyučování zeměpisu.
Anotace anglicky
Geoinformatics and cartography have become the important parts of many branches of science and economic functions of the society in the practical terms. People are clearly unable to use the technology at the right moment for selection or acquisition of the needed information. What is still virtually neglected is education in information and geo-information technologies for wide population. We often meet with a situation that can be defined, with a little exaggeration, as a clash between digital student and analogue teacher. Geography teaching can then be supported by cartography teaching We made reseach through czech teacher focused on using maps, digital maps on Internet and sattelite and air images in geographical lessons, we asked them about interests of using material of remote sensing, GIS practice and readiness to learn new thing. Answers were mostly positive. The article describes results of some GIS and RS and cartographical projects on elementary and secondary schools.
VytisknoutZobrazeno: 7. 6. 2024 17:36