ŠMAHEL, David, Lukáš BLINKA a Ondřej LEDABYL. MMORPG playing of youths and adolescents: addiction and its factors. Vancouver: Association of Internet Researchers, 2007. Interner research 8.0: let's play.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název MMORPG playing of youths and adolescents: addiction and its factors
Název česky Hraní MMORPG u mladých lidí a adolescentů: závislost a její faktory
Autoři ŠMAHEL, David (203 Česká republika, garant), Lukáš BLINKA (203 Česká republika) a Ondřej LEDABYL (203 Česká republika).
Vydání Vancouver, Interner research 8.0: let's play, 2007.
Nakladatel Association of Internet Researchers
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Audiovizuální tvorba
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/07:00022768
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky internet MMORPG addiction
Štítky internet MMORPG addiction
Změnil Změnil: prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D., učo 3068. Změněno: 22. 6. 2009 12:14.
Anotace
Addition to online role-playing games is one of the most discussed aspects of recent cyber-psychology, mainly for its potentially negative impact on young people in their social lives. In our study, we focus on some chosen parts of addiction to MMORPGs of youths and adolescents, mainly on their day-dreaming and thinking about the game while offline. Our research sample consists of 548 participants, 76% were male, average player age was 25 years. The average estimated play-time per week was 27 hours. We created an addiction score based on a 14-item questionnaire regarding typical factors of addiction, we used questions from other authors Internet addiction questionnaires, the questions were adapted for the MMORPG environment. The correlations between the addiction score and set of questions about day-dreaming and thinking showed certain direction of their inseparability, where, the more players score in addiction, the more they think about the game when offline.
Anotace česky
Jedním z nejvíce diskutovaných aspektů psychologie internetu je fenomén závislosti na on-line hrách. Svým dopadem ohrožují zejmén mladší hráče. V naší studii jsme se zaměřili na vybrané aspekty závislosti na MMORPG, zejména na roli denního snění o hře mimo hru samotnou. Náš výzkumný vzorek tvořilo 548 hráčů, z nichž bylo 76% mužů, průměrný věk byl 25 let. Průměrná intenzita hraní byla 27 hodin týdně. Na základě 14-ti položkového dotazníku (vytvořeného z otázek jiných autorů) jsme získali skóre závislosti. Výsledky povrdily, že denní snění o hře mimo hru samotnou může být jedním z faktorů závislosti, respektive, že denní snění o hře a závislost na hře spolu souvisí.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 09:24