KVIZDA, Martin. Vertikální integrace versus separace v železniční dopravě - cui bono? In Rozvoj systémů osobní dopravy z hlediska respektování požadavků uživatele. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007, s. 103-109. ISBN 978-80-7395-006-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vertikální integrace versus separace v železniční dopravě - cui bono?
Název anglicky Vertical Integration Versus Separation in Railway Industry - Cui Bono?
Autoři KVIZDA, Martin (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Pardubice, Rozvoj systémů osobní dopravy z hlediska respektování požadavků uživatele. od s. 103-109, 7 s. 2007.
Nakladatel Univerzita Pardubice
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/07:00022772
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-7395-006-4
Klíčová slova anglicky railways; unbubdling; transport policy; network industry; Common Transport Policy EU
Štítky Common Transport Policy EU, network industry, railways, transport policy, unbubdling
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Naďa Voráčová, učo 62883. Změněno: 27. 6. 2008 12:49.
Anotace
Současná reforma železniční dopravy je založena na vertikální separaci, tzn. formálním i faktickém oddělení železničního provozu od vlastnictví a správy dopravní infrastruktury. Toto na první pohled logické a jednoznačné řešení však v sobě skrývá některá úskalí, jejichž podstata je jednak technická a rovněž čistě ekonomická. V konečném důsledku to znamená, že vertikální separace nemusí ve specifických podmínkách určité země vést ke zvýšení efektivnosti, ale naopak ke zvýšení celkových nákladů železniční dopravy. To způsobí vyšší zátěž veřejných rozpočtů a nižší míru zisku zákazníků a užitku spotřebitelů. Článek tato úskalí identifikuje, popisuje a navrhuje směry nutné analýzy k odhadu výsledného efektu vertikální separace v českých podmínkách.
Anotace anglicky
Current reforms of a railway transport are based on vertical separation, i.e. formal as well as practical unbundling of operations from an infrastructure. Nevertheless, this inspectional solution yields several problems which keystones have both economic as well as technical nature. Finally that means that the unbundling within special conditions of a particular country could not make towards higher effectiveness, but conversely towards higher total costs of the railway transport. This will evoke a higher public expenditure and simultaneously a lower customers profit as well as a lower consumers utility. The article identifies such problems and makes a proposal of a necessary analysis of final effect of unbundling in the Czech Republic.
Návaznosti
1M0524, projekt VaVNázev: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
VytisknoutZobrazeno: 16. 8. 2024 19:15