2007
Možnosti diagnostiky motivace v prostředí školy
STRÁNSKÁ, Zdenka a Ivana POLEDŇOVÁZákladní údaje
Originální název
Možnosti diagnostiky motivace v prostředí školy
Název česky
Možnosti diagnostiky motivace v prostředí školy
Název anglicky
Posibilities of motivation diagnostics at school
Autoři
STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant) a Ivana POLEDŇOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. České Budějovice, Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků XV. konference ČAPV s mezinárodní účastí pořádané katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU, České Budějovice, 12. 9.-14. 9. 2007 (CD-ROM). od s. 50-56, 7 s. 2007
Nakladatel
Jihočeská univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/07:00022777
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-7040-991-6
Klíčová slova anglicky
motivation; diagnostics; research
Štítky
Změněno: 26. 3. 2010 13:56, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
V originále
Práce s motivací je jedním z nejnáročnějších úkolů učitele. Prvním krokem v procesu rozvíjení motivace žáků k učení je diagnostika její úrovně, struktury a dynamiky. Důležité je přitom využití co nejširšího repertoáru diagnostických nástrojů. V dosavadní školní praxi učitelé většinou diagnostikují motivaci žáků k učení pomocí otázek, besed, diskusí, řízených rozhovorů, méně pak pomocí speciálních diagnostických nástrojů. Příspěvek seznamuje s některými z těchto speciálních nástrojů.
Anglicky
The work with pupil`s motivation is one of the most difficult teacher`s tasks. The first step during the process of the development of pupil`s learning motivation is the diagnostics of its level, structure and dynamics. It is important to use the most extensive repertoire of the diagnostic methods. It is common in the school practice to diagnose the pupils` learning motivation by means of questions, informal meeting, discussion and directed interviews. The use of special diagnostic methods is not such obvious. The article presents some of these special instruments.
Návaznosti
MSM0021622406, záměr |
|