2007
Zadlužení ČD a SŽDC
TOMEŠ, ZdeněkZákladní údaje
Originální název
Zadlužení ČD a SŽDC
Název česky
Zadlužení ČD a SŽDC
Název anglicky
Indebtness of CD and SZDC
Autoři
TOMEŠ, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Univerzita Pardubice, Rozvoj systémů osobní dopravy z hlediska respektování požadavků uživatele, od s. 182-184, 3 s. 2007
Nakladatel
Dopravní fakulta Jana Pernera
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/07:00049560
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-7395-006-4
Klíčová slova anglicky
railways; policy; unbundling
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 12. 4. 2012 17:37, prof. Ing. Zdeněk Tomeš, Ph.D.
V originále
Předložený příspěvek se zabývá zadlužením dvou hlavních subjektů železniční dopravy v ČR, tj. Českých Drah (ČD) a Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Příspěvek začíná analýzou běžného hospodaření a kvantifikací podílů tří hlavních zdrojů financování těchto subjektů, kterými jsou komerční tržby, státní dotace a změny cizích zdrojů (zadlužení). Následně je podrobněji analyzován právě vývoj zadlužení obou organizací. Jako hlavní příčina vysokého podílu cizích zdrojů na celkovém financování jsou identifikovány investiční programy, především pak výstavba koridorů. Ta bude i hlavním faktorem zadlužení i v budoucnosti.
Anglicky
The paper analyses the debts of two major railway enterprises in Czech Republic, the incumbent operator Czech Rails (CD) and the infrastructure manager Sprava zeleznicni dopravni cesty (SZDC). The paper begins with the analysis of the revenues and costs of both firms. The concrete shares of main sources of railways revenues are identified. They consist of commercial revenues, state subsidies and growth of liabilities. The main source of the increase of liabilities is generous investment programmes, especially in the field of corridor construction. The same situation will continue probably also in future due to plan of further corridor investments.
Návaznosti
GA402/04/2128, projekt VaV |
|