D 2007

Úhrada "prokazatelné" ztráty v železniční dopravě a její dopady na ekonomické jednání dopravce

POSPÍŠIL, Tomáš

Základní údaje

Originální název

Úhrada "prokazatelné" ztráty v železniční dopravě a její dopady na ekonomické jednání dopravce

Vydání

Pardubice, Rozvoj systémů osobní dopravy z hlediska respektování požadavků uživatele, od s. 136-142, 7 s. 2007

Nakladatel

Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-7395-006-4

Klíčová slova anglicky

railway;rail transport;transport economic;subsidy;Czech Railways
Změněno: 30. 10. 2007 19:03, Ing. Tomáš Pospíšil, Ph.D.

Anotace

V originále

Nejprve se seznámíme s výší prostředků určených na provoz osobní železniční dopravy a provedeme komparativní analýzu výše dotací do železniční osobní dopravy v České a Slovenské republice. Vysvětlíme si princip úhrady prokazatelné v ČR a jeho dopady na chování dopravce. Vyhodnotíme si, jak jsou plněny cíle veřejné správy při dotování železniční osobní dopravy a zamýšlené a nezamýšlené efekty na ekonomické chování dopravce. Na závěr se pokusíme navrhnout opatření k zvýšení efektivnosti vynakládaných veřejných prostředků na železniční dopravu a zvýšení motivace dopravce k dosahování zisku.

Anglicky

At first we are calculating subsidies for the personal rail transport a we are analyzing these subsidies between the Czech and the Slovak republic. We are demonstrating principles of subsidies for the personal rail transport in the Czech Republic (under the law 266/1994 Sb. and the law Ministry of transport 241/2005 Sb.). These subsidies have big impact of economy of transport companies. We are trying to identify positive and negative impacts against economics behavior of the rail transport company Ceske drahy. At the end we are propounding steps to minimalize negative impact of these subsidies for behavior of the rail transport company and to maximalize the motivation of the rail transport company to profit.