2007
Úhrada "prokazatelné" ztráty v železniční dopravě a její dopady na ekonomické jednání dopravce
POSPÍŠIL, TomášZákladní údaje
Originální název
Úhrada "prokazatelné" ztráty v železniční dopravě a její dopady na ekonomické jednání dopravce
Autoři
Vydání
Pardubice, Rozvoj systémů osobní dopravy z hlediska respektování požadavků uživatele, od s. 136-142, 7 s. 2007
Nakladatel
Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-7395-006-4
Klíčová slova anglicky
railway;rail transport;transport economic;subsidy;Czech Railways
Štítky
Změněno: 30. 10. 2007 19:03, Ing. Tomáš Pospíšil, Ph.D.
V originále
Nejprve se seznámíme s výší prostředků určených na provoz osobní železniční dopravy a provedeme komparativní analýzu výše dotací do železniční osobní dopravy v České a Slovenské republice. Vysvětlíme si princip úhrady prokazatelné v ČR a jeho dopady na chování dopravce. Vyhodnotíme si, jak jsou plněny cíle veřejné správy při dotování železniční osobní dopravy a zamýšlené a nezamýšlené efekty na ekonomické chování dopravce. Na závěr se pokusíme navrhnout opatření k zvýšení efektivnosti vynakládaných veřejných prostředků na železniční dopravu a zvýšení motivace dopravce k dosahování zisku.
Anglicky
At first we are calculating subsidies for the personal rail transport a we are analyzing these subsidies between the Czech and the Slovak republic. We are demonstrating principles of subsidies for the personal rail transport in the Czech Republic (under the law 266/1994 Sb. and the law Ministry of transport 241/2005 Sb.). These subsidies have big impact of economy of transport companies. We are trying to identify positive and negative impacts against economics behavior of the rail transport company Ceske drahy. At the end we are propounding steps to minimalize negative impact of these subsidies for behavior of the rail transport company and to maximalize the motivation of the rail transport company to profit.