D 2006

Aktivizující metody výuky v technickém vzdělávání na druhém stupni ZŠ

PECINA, Pavel

Základní údaje

Originální název

Aktivizující metody výuky v technickém vzdělávání na druhém stupni ZŠ

Název česky

Aktivizující metodý výuky v technickém vzdělávání na druhém stupni ZŠ

Název anglicky

ACTIVELY METHOD EDUCATION IN TECHNICAL EDUCATION ON 2. STEP PRIMARY SCHOOL

Autoři

PECINA, Pavel (203 Česká republika, garant)

Vydání

Leľká Lomnica, Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania, od s. 33-33, 60 s. 2006

Nakladatel

Univerzita Mateja Bella v Banskej Bystrici

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/06:00032475

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-8083-326-5

Klíčová slova česky

aktivizující metody problémová metoda projektová metoda didaktické hry

Klíčová slova anglicky

actively method problem method project method didactis games
Změněno: 29. 5. 2009 10:25, doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek pojednává o efektivitě a možnostech využití vybraných aktivizujících metod výuky ve výuce praktických činností na druhém stupni ZŠ. Konkrétně se jedná o problémovou metodu, projektovou metodu a didaktické hry. Jádrem příspěvku jsou dva konkrétní modely vyučovacích hodin, které byly ověřeny ve výchovně- vzdělávací praxi. Ty se mohou stát inspirací pro učitele k tvorbě vlastních vyučovacích hodit s využitím aktivizujících metod výuky.

Anglicky

The article discusses the effectiveness and possibilities of the use of selected teaching methods in teaching practices at the second level elementary school. Specifically, the problem method, project method and didactic games. The core of the two specific models of teaching hours, which was verified in educational practice. You can become an inspiration for teachers to create their own teaching using actively useful teaching methods.