Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{727166, author = {Jarkovská, Lucie}, address = {Praha}, booktitle = {Vztahy, jazyky, těla. Texty z Konference českých a slovenských feministických studií}, edition = {1. vyd.}, keywords = {gender in pedagogy; education}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-903086-6-4}, pages = {219 - 231}, publisher = {FHS UK}, title = {Úskalí genderově senzitivního vzdělávání.}, year = {2007} }
TY - CHAP ID - 727166 AU - Jarkovská, Lucie PY - 2007 TI - Úskalí genderově senzitivního vzdělávání. VL - 1. vyd. PB - FHS UK CY - Praha SN - 9788090308664 KW - gender in pedagogy KW - education N2 - Vzdělávací systém je transmiterem kultury, může posilovat status quo, ale i podporovat změnu. V případě genderových nerovností se v České republice setkáváme spíše s druhým modelem, neboť i přes priority vlády a principy demokratické společnosti, které propagují rovnost, jsou některé skupiny dětí zvýhodňovány a některé znevýhodňovány. Genderové nerovnosti, které se později projevují v segregovaném pracovnímu trh, se formují již na prvních stupních vzdělávacího systému, tedy v mateřských a na základních školách. Na vyšších stupních základních škol jsou dále utužovány a na středních školách a učilištích je rozdělení do mužských a ženských profesí již téměř dokončeno. To je důsledkem genderově nesenzitivního přístupu k žactvu a studentstvu. Chybí také zahrnutí genderové tématiky do probíraného učiva, potažmo uplatnění genderové perspektivy při výuce relevantních témat. České školství potřebuje z tohoto hlediska zásadní reformu. Ta však musí proběhnout citlivě, s ohledem na stávající kontext české společnosti a především musí brát v potaz potřeby a specifika dívčích i chlapeckých subkultur. ER -
JARKOVSKÁ, Lucie. Úskalí genderově senzitivního vzdělávání. In \textit{Vztahy, jazyky, těla. Texty z Konference českých a slovenských feministických studií}. 1. vyd. Praha: FHS UK, 2007, s.~219 - 231. 1. vyd. ISBN~978-80-903086-6-4.
|