D 2007

Extensible Approach to the Virtual Worlds Editing

KOVALČÍK, Vít, Jan FLASAR a Jiří SOCHOR

Základní údaje

Originální název

Extensible Approach to the Virtual Worlds Editing

Název česky

Rozšiřitelný přístup k editování virtuálních světů

Autoři

KOVALČÍK, Vít (203 Česká republika, garant), Jan FLASAR (203 Česká republika) a Jiří SOCHOR (203 Česká republika)

Vydání

Grahamstown, South Africa, Computer graphics, virtual reality, visualisation and interaction in Africa / AFRIGRAPH'07, od s. 31-37, 7 s. 2007

Nakladatel

ACM

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Jižní Afrika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14330/07:00022858

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-1-59593-906-7

UT WoS

000266432000004

Klíčová slova anglicky

VR system; editing virtual worlds

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 6. 2009 08:39, RNDr. Vít Kovalčík, Ph.D.

Anotace

V originále

We present a virtual reality framework (VRECKO) with an editor that is capable of creating new scenes or applications using this framework. The VRECKO system consists of objects with predefined behaviors that an application designer can dynamically change. With instances of a special object type called Ability, we may extend or change behaviors of objects in a scene. As an example of this approach, we present an editor that we implemented entirely as a set of abilities. The editing is done directly in 3D environment which has several benefits over the 2D editing, particularly the possibility to work with a scene exactly as in the final application.

Česky

Představujeme systém pro programování ve vrituální realitě (VRECKO) spolu s editorem, který je schopný vytvářet nové scény nebo apikace ze použití tohoto systému. VRECKO sestává z objektů s předdefinovaným chováním, které je možné změnit pomocí instancí speciálního objektu, nazvaného Ability. Jako příklad tohoto přístupu prezentujeme editor, který je kompletně vytvořený za použití Abilit. Editování se provádí v 3D prostředí, což má několik výhod oproti 2D editaci, zejména možnost pracovat se scénou přesně tak jako ve finální aplikaci.

Návaznosti

LC06008, projekt VaV
Název: Centrum počítačové grafiky (Akronym: CPG)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, CPG - Centrum počítačové grafiky