D 2007

Násilí, sociálně patologické jevy ve škole

PAVLOVSKÁ, Marie a Lenka REMSOVÁ

Základní údaje

Originální název

Násilí, sociálně patologické jevy ve škole

Název česky

Násilí, sociálně patologické jevy ve škole

Název anglicky

school

Autoři

PAVLOVSKÁ, Marie (203 Česká republika, garant) a Lenka REMSOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Praha, Násilí z pohledu společenských věd, od s. 131-144, 14 s. 2007

Nakladatel

Policejní akademie ČR

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00022871

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7251-253-9

Klíčová slova anglicky

drama social-pathological phenomena at school violence prevention theatre Forum
Změněno: 4. 12. 2008 07:17, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.

Anotace

V originále

V našem příspěvku chceme poukázat na využití metod dramatické výchovy (DV) a Divadla fórum (DF) při prevenci i důsledku sociálně patologických jevů. Na základě naší praxe učitelů dramatické výchovy jsme došli k závěru, že DV a DF může napomáhat dětem předcházet problémovým situacím, lépe se v nich orientovat neotřelou formou jim pomáhá je řešit. Učitelé se v dnešní škole musí vyrovnávat stále častěji s agresivním chování žáků k sobě navzájem i vůči učitelům, s úmyslným ničením školního majetku, s vyprovokováváním konfliktních situací, s krádežemi, drogami, šikanou apod. A právě k řešení výše zmíněných situací mohou učitelům napomoci jednak metody DV a DF, což dokládáme na praktické ukázce.

Anglicky

In our contribution, we would like to describe the usage of Drama Education methods and Theatre Forum in prevention and effect of social-pathological phenomena. We supply the theoretical part with practical examples of Theatre Forum.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání