2007
Pedagogika sportu v Německu - geneze, koncepce a výzkum
JŮVA, VladimírZákladní údaje
Originální název
Pedagogika sportu v Německu - geneze, koncepce a výzkum
Název česky
Pedagogika sportu v Německu - geneze, koncepce a výzkum
Název anglicky
Sport Pedagogy in German - Progression, Conception and Research Subjects
Autoři
JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant)
Vydání
Studia sportiva, Brno, FSpS MU, 2007, 1802-7679
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/07:00032502
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
Klíčová slova anglicky
sport; education; physical education; sport education; sport pedagogy; normative sport pedagogy; empirical sport pedagogy; research
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 11. 2007 15:20, doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
V originále
Stať analyzuje východiska, vznik, rozvoj, současné koncepce a výzkumnou orientaci německé pedagogiky sportu. Autor na základě analýzy rozsáhlého spektra dokumentů a osobní empirie přibližuje tuto významnou součást vědy o sportu jako svébytnou, pregnantně vymezenou a v procesuálních i institucionálních směrech plně konstituovanou vědní disciplínu, která si klade velmi široké a závažné úkoly. Německá pedagogika sportu rozvíjí cíle typické pro moderní empirickou vědu (především reprezentativní výzkumy sportovní edukace) a současně - a zde je německá pedagogika sportu ve světovém kontextu nepřehlédnutelná - úkoly specifické pro vědu normativní (stálé hledání smyslu a optimálních cílů humanistické sportovní edukace). Současně německá pedagogika sportu usiluje o humanizaci a kultivaci dnešního sportu, jako gigantického sociálního a kulturního fenoménu.
Anglicky
The article investigates the starting points, beginning, progression, contemporary conceptions and research orientation of German sport pedagogy. Based on an analysis of an extensive spectrum of documents and personal empiricism the author describes this important component of sport science as an independent, precisely determined and in procedural and institutional tendencies fully formed science discipline that sets very extensive and relevant goals. German sport pedagogy pursues the aims typical for a modern empirical science (primarily representative research of sport education) and simultaneously - and here is German sport pedagogy in the world context special - the particular goals for normative science (continual searching for the signification and optimal aims of human sport education). German sport pedagogy currently strives for humanization and cultivation of present sports, as a gigantic social and cultural phenomenon.