2007
Hodnotová kompetence jako jádro pedagogických kompetencí učitelů 1. stupně základní školy
HORKÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Hodnotová kompetence jako jádro pedagogických kompetencí učitelů 1. stupně základní školy
Název anglicky
Value competence in pedagogical competences of teachers primary school
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Brno, Hodnoty a výchova, od s. 34-42, 9 s. 2007
Nakladatel
MSD, spol.s.r.o.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00022881
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-86633-78-7
Klíčová slova anglicky
Values; value education; value competence; value dimension of teacher education; formative influence of undergraduate professional training
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 8. 2013 10:17, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Se změnou vzdělávacích cílů a z hlediska pedagogické strategie a taktiky stanovuje současná škola jako prioritu výchovu k hodnotám. Usiluje o to, aby nedocházelo k redukci učení na pouhé zprostředkování fakt a hledá způsoby, jak uvádět dítě do světa významů a hodnot. To, pochopitelně, vyžaduje patřičné kompetence učitele, mezi nimiž důležité místo zaujímá kompetence hodnotová. Autorka se zamýšlí nad tím, jak lze přispět k jejich rozvoji u studentů učitelství a jakým způsobem lze dané souvislosti reflektovat a anticipovat na bázi profesně odborné.
Anglicky
Current school establishes value education as its priority. The author considers possibilities of developing this competence in education of primary school teachers. Her starting point is that it is a complicated process as teachers personality is not formed by simply acquiring knowledge that he/she accepts as given and complete but through discovering and identification with values, adapting them, how he/she is able to overcome inner conflicts and obstacles. The author presents examples from teacher education at the Faculty of Education to illustrate how this context is reflected and anticipated within professional expert basis while respecting existing plurality of opinions on various issues.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|