D 2007

Hodnotová kompetence jako jádro pedagogických kompetencí učitelů 1. stupně základní školy

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Hodnotová kompetence jako jádro pedagogických kompetencí učitelů 1. stupně základní školy

Název anglicky

Value competence in pedagogical competences of teachers primary school

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Brno, Hodnoty a výchova, od s. 34-42, 9 s. 2007

Nakladatel

MSD, spol.s.r.o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00022881

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-86633-78-7

Klíčová slova anglicky

Values; value education; value competence; value dimension of teacher education; formative influence of undergraduate professional training

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 8. 2013 10:17, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Se změnou vzdělávacích cílů a z hlediska pedagogické strategie a taktiky stanovuje současná škola jako prioritu výchovu k hodnotám. Usiluje o to, aby nedocházelo k redukci učení na pouhé zprostředkování fakt a hledá způsoby, jak uvádět dítě do světa významů a hodnot. To, pochopitelně, vyžaduje patřičné kompetence učitele, mezi nimiž důležité místo zaujímá kompetence hodnotová. Autorka se zamýšlí nad tím, jak lze přispět k jejich rozvoji u studentů učitelství a jakým způsobem lze dané souvislosti reflektovat a anticipovat na bázi profesně odborné.

Anglicky

Current school establishes value education as its priority. The author considers possibilities of developing this competence in education of primary school teachers. Her starting point is that it is a complicated process as teachers personality is not formed by simply acquiring knowledge that he/she accepts as given and complete but through discovering and identification with values, adapting them, how he/she is able to overcome inner conflicts and obstacles. The author presents examples from teacher education at the Faculty of Education to illustrate how this context is reflected and anticipated within professional expert basis while respecting existing plurality of opinions on various issues.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století