D 2007

Vztah jako konkurenční výhoda

KLAPALOVÁ, Alena

Základní údaje

Originální název

Vztah jako konkurenční výhoda

Název česky

Vztah jako konkurenční výhoda

Název anglicky

Relationship as the competitive advantage

Autoři

KLAPALOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant)

Vydání

první. Banská Bystrica, Scientia Iuventa 2007, od s. 39-44, 6 s. 2007

Nakladatel

Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, Ekonomická fakulta

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/07:00032533

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-8083-398-5

Klíčová slova anglicky

small and middle enterprises relationships competitive advantage

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 4. 2010 15:55, doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek prezentuje výsledky dotazníkového šetření realizovaného na vzorku malých a středních podniků v České republice, zaměřeného mimo jiné také na vnímání významu vztahů, zejména vztahů se zákazníky jako konkurenční výhody. Analýza výsledků umožňuje také zajímavou komparaci podniků orientovaných na zahraniční trhy, podniků z různých odvětví a podniků s různou tzv. hospodářskou úspěšností, tedy finančně vyjádřenou konkurenceschopností v průběhu posledních tří let existence podniku. Srovnání je učiněno taktéž s velkými podniky, které byly také zastoupeny ve vzorku respondentů. Hledisko konkurenční výhody bude doplněno také o vnímání úrovně kvality vztahů se zákazníky jako slabé či silné stránky podniku. Dotazníkové šetření a jeho výsledky jsou vstupem pro připravovaný výzkum malých a středních podniků v problematice vztahového marketingu a vztahového managementu.

Anglicky

The paper presents the results of the questionnaire survey realized at the sample of small and middle enterprises in the Czech Republic focused on inter alia the perception of the relationship importance especially the relationship with customers as the competitive advantage. The analysis of the results provides also an interesting comparison of the enterprises oriented on foreign markets, enterprises from different branches and enterprises with different so called economic success that is financially expressed competitiveness in the course of the last three years of the existence. Comparison is realized also with the large enterprises, which were represented in the respondents sample, as well. The view of the competitive advantage is supplemented with the perception of the customer relationship level of duality as the strength or weakness of the enterprise. The questionnaire survey and its results present the introduction to the prepared small and middle enterprises research in the area of relationship marketing and relationship management.

Návaznosti

1M0524, projekt VaV
Název: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky