KLAPALOVÁ, Alena. Vztah jako konkurenční výhoda. In Scientia Iuventa 2007. první. Banská Bystrica: Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, Ekonomická fakulta, 2007, s. 39-44. ISBN 978-80-8083-398-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vztah jako konkurenční výhoda
Název česky Vztah jako konkurenční výhoda
Název anglicky Relationship as the competitive advantage
Autoři KLAPALOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant).
Vydání první. Banská Bystrica, Scientia Iuventa 2007, od s. 39-44, 6 s. 2007.
Nakladatel Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, Ekonomická fakulta
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/07:00032533
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-8083-398-5
Klíčová slova anglicky small and middle enterprises relationships competitive advantage
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D., učo 1126. Změněno: 9. 4. 2010 15:55.
Anotace
Příspěvek prezentuje výsledky dotazníkového šetření realizovaného na vzorku malých a středních podniků v České republice, zaměřeného mimo jiné také na vnímání významu vztahů, zejména vztahů se zákazníky jako konkurenční výhody. Analýza výsledků umožňuje také zajímavou komparaci podniků orientovaných na zahraniční trhy, podniků z různých odvětví a podniků s různou tzv. hospodářskou úspěšností, tedy finančně vyjádřenou konkurenceschopností v průběhu posledních tří let existence podniku. Srovnání je učiněno taktéž s velkými podniky, které byly také zastoupeny ve vzorku respondentů. Hledisko konkurenční výhody bude doplněno také o vnímání úrovně kvality vztahů se zákazníky jako slabé či silné stránky podniku. Dotazníkové šetření a jeho výsledky jsou vstupem pro připravovaný výzkum malých a středních podniků v problematice vztahového marketingu a vztahového managementu.
Anotace anglicky
The paper presents the results of the questionnaire survey realized at the sample of small and middle enterprises in the Czech Republic focused on inter alia the perception of the relationship importance especially the relationship with customers as the competitive advantage. The analysis of the results provides also an interesting comparison of the enterprises oriented on foreign markets, enterprises from different branches and enterprises with different so called economic success that is financially expressed competitiveness in the course of the last three years of the existence. Comparison is realized also with the large enterprises, which were represented in the respondents sample, as well. The view of the competitive advantage is supplemented with the perception of the customer relationship level of duality as the strength or weakness of the enterprise. The questionnaire survey and its results present the introduction to the prepared small and middle enterprises research in the area of relationship marketing and relationship management.
Návaznosti
1M0524, projekt VaVNázev: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
VytisknoutZobrazeno: 5. 8. 2024 11:16