POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEK. On the Culture of Czech Schools. Acta Universitatis Latviensis. Education management. Riga: Univerzita v Rize, 2006, vol. 709, No 1, p. 43-50. ISSN 1407-2157.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name On the Culture of Czech Schools
Name in Czech Ke kultuře českých škol
Authors POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic), Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic) and Jiří ZOUNEK (203 Czech Republic).
Edition Acta Universitatis Latviensis. Education management, Riga, Univerzita v Rize, 2006, 1407-2157.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Latvia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/06:00020599
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English school culture; culture of adults; pedagogic culture; agreement about the main principles of school operation; school vision; openness of the school; supportive environment to learning and teaching
Tags culture of adults, openness of the school, pedagogic culture, school culture, school vision
Changed by Changed by: Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D., učo 6906. Changed: 25/1/2008 17:45.
Abstract
Types of school culture are identified in this contribution based on the response of elementary school headteachers in the Czech republic. We explore whether and how the reaction of headteachers indicates the participation of adults in the functioning of some major areas of school life. Through the extent of participation and responsibility we try to detect whether school culture shows the nature of the culture of adults of that of pedagogic culture (as two significant types of school culture).
Abstract (in Czech)
Příspěvek pojednává o dílčích výsledcích tříletého výzkumu Kultura české školy a strategie jejího rozvoje, který je zaměřen na poznání kultury české školy, jejích stěžejních oblastí a v neposlední řadě také na to, jakými způsoby je možné kulturu školy rozvíjet. V našem příspěvku analyzujeme problematiku, jejíž osvětlení může významnou měrou přispět k lepšímu poznání charakteru kultury české školy. Zajímá nás totiž, jakou představu mají ředitelé o roli či úloze dospělých ve škole, a co tyto představy mohou vypovídat o dílčích rysech kultury školy.
Links
GA406/01/1078, research and development projectName: Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
Investor: Czech Science Foundation, The Culture of Czech School and Strategies for its Development
PrintDisplayed: 22/5/2024 18:23