POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Jiří ZOUNEK. On the Culture of Czech Schools. Acta Universitatis Latviensis. Education management. Riga: Univerzita v Rize, 2006, roč. 709, č. 1, s. 43-50. ISSN 1407-2157.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název On the Culture of Czech Schools
Název česky Ke kultuře českých škol
Autoři POL, Milan (203 Česká republika, garant), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika).
Vydání Acta Universitatis Latviensis. Education management, Riga, Univerzita v Rize, 2006, 1407-2157.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Lotyšsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/06:00020599
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky school culture; culture of adults; pedagogic culture; agreement about the main principles of school operation; school vision; openness of the school; supportive environment to learning and teaching
Štítky culture of adults, openness of the school, pedagogic culture, school culture, school vision
Změnil Změnila: Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D., učo 6906. Změněno: 25. 1. 2008 17:45.
Anotace
Types of school culture are identified in this contribution based on the response of elementary school headteachers in the Czech republic. We explore whether and how the reaction of headteachers indicates the participation of adults in the functioning of some major areas of school life. Through the extent of participation and responsibility we try to detect whether school culture shows the nature of the culture of adults of that of pedagogic culture (as two significant types of school culture).
Anotace česky
Příspěvek pojednává o dílčích výsledcích tříletého výzkumu Kultura české školy a strategie jejího rozvoje, který je zaměřen na poznání kultury české školy, jejích stěžejních oblastí a v neposlední řadě také na to, jakými způsoby je možné kulturu školy rozvíjet. V našem příspěvku analyzujeme problematiku, jejíž osvětlení může významnou měrou přispět k lepšímu poznání charakteru kultury české školy. Zajímá nás totiž, jakou představu mají ředitelé o roli či úloze dospělých ve škole, a co tyto představy mohou vypovídat o dílčích rysech kultury školy.
Návaznosti
GA406/01/1078, projekt VaVNázev: Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
Investor: Grantová agentura ČR, Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 01:52