MUDRÁK, Jiří a Kateřina ZÁBRODSKÁ. Die Fähigkeiten aus der Sicht des Einzelnen und der Gruppe: verschiedene Ergebnisse zu demselben Thema. Paidagogos. 2007, roč. 2007, č. 3, 10 s. ISSN 1213-3809.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Die Fähigkeiten aus der Sicht des Einzelnen und der Gruppe: verschiedene Ergebnisse zu demselben Thema
Název česky Schopnosti z pohledu jedince a skupiny: různé závěry o stejném tématu
Název anglicky Abilities from the point of view of individuals or groups: different results on the same topic
Autoři MUDRÁK, Jiří (203 Česká republika, garant) a Kateřina ZÁBRODSKÁ (203 Česká republika).
Vydání Paidagogos, 2007, 1213-3809.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14510/07:00032549
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
Klíčová slova anglicky abilities; general intelligence; deliberate practice; multiple intelligences
Štítky abilities, deliberate practice, general intelligence, multiple intelligences
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Jiří Mudrák, Ph.D., učo 44406. Změněno: 24. 2. 2009 10:13.
Anotace
In diesem Beitrag werden drei verschiedene Ansätze in der Forschung der Fähigkeiten vorgestellt; Theorie der allgemeinen Intelligenz, Theorie der zielbewussten Übung und Theorien mehrerer unabhängiger Fähigkeiten. Der Einfluss verschiedener Datenquellen und Methoden wird diskutiert (vor allem aus der Sicht der Dichotomie qualitativ x quantitativ) und zwar sowohl auf die Entstehung dieser Theorien als auch auf die Bildungsprozesse, die diese Theorien empfehlen.
Anotace anglicky
Three directions of research on abilities are introduced in the article; theory of general intelligence, theory of deliberate practice and theories of more independent abilities. Impact of various sources of data and employed methods (especially from the perspective of dichotomy qualitative x quantitative) both on the origin of these theories and recommended educational practices is discussed.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 30. 5. 2024 22:35