2007
Projektování cizojazyčné výuky v pregraduálním vzdělávání učitelů
HANUŠOVÁ, SvětlanaZákladní údaje
Originální název
Projektování cizojazyčné výuky v pregraduálním vzdělávání učitelů
Název anglicky
Course Design in Foreign Language Teacher Education
Autoři
HANUŠOVÁ, Světlana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula, od s. 35-40, 6 s. 2007
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00022932
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-153-9
Klíčová slova anglicky
course design; teacher education;teacher beliefs;syllabus; evaluation
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 9. 2014 07:11, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
V originále
: Příspěvek se zabývá projektováním výuky, které je hlavním tématem kurzu didaktiky angličtiny v posledním semestru studijního programu Učitelství anglického jazyka na PdF MU v Brně. Studenti v rámci tohoto předmětu projektují výuku angličtiny na druhém stupni základní školy na dobu jednoho roku. Cílem kurzu je připravit studenty na jejich budoucí roli tvůrců kurikula, kterou zdůrazňuje současná kurikulární reforma. Projektování výuky jakožto syntetické téma odráží komplexní charakter vyučovacího procesu. Projekty se zaměřují na přesvědčení a názory budoucích učitelů, cíle vyučování, jak je stanovují současné vzdělávací dokumenty, analýzu potřeb, specifikaci obsahu a učebních materiálů, metody výuky, řízení třídy, plán hodnocení, zohlednění žáků se specifickými potřebami a hodnocení kurzu.
Anglicky
The contribution deals with course design as the main subject matter of the final semester ELT methodology course in English language teacher education study programmes at the Faculty of Education. During the course trainees work on the design a one-year course of English for upper-primary learners at state schools. The course is aimed at preparing the trainees for their role of curriculum designers, which has been emphasized within the current curricular reform. As a synthetic topic, the course design reflects the complexity of the teaching and learning process. The projects address the following issues: teacher beliefs, aims and objectives as set by current educational documents, needs analysis, content specification, materials specification, modes of delivery, class management, assessment plan, dealing with learners with special needs, course evaluation.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|