Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{728226, author = {Zámečníková, Dana and Kachlík, Petr}, address = {Brno}, booktitle = {BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. (Eds.). Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Sborník z konference s mezinárodní účastí.}, edition = {1.}, keywords = {children; illness; serious illness; parent; teacher; support; project TIMSIS}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7315-150-8}, pages = {696-708}, publisher = {Paido}, title = {Problematika podpory žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním}, year = {2007} }
TY - JOUR ID - 728226 AU - Zámečníková, Dana - Kachlík, Petr PY - 2007 TI - Problematika podpory žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním PB - Paido CY - Brno SN - 9788073151508 KW - children KW - illness KW - serious illness KW - parent KW - teacher KW - support KW - project TIMSIS N2 - Otázky spojené s podporou žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním v základní škole se stále více dostává do popředí. Jedním z důvodů je samozřejmě i nárůst počtu chronicky nemocných dětí. V následujícím textu je vymezena problematika nemocných dětí, včetně klasifikace, i když se v tomto případě jedná o skupinu značně různorodou. Faktem však zůstává, že s takovýmto dítětem se setká během své praxe téměř každý učitel. Jeho úkolem pak je takové dítě podpořit a ve spolupráci s rodiči a dalšími odborníky přispět k překonání obtížných situací. Úkolem pedagoga je teda podpořit kontinuitu vzdělávacího procesu. Nemocné dítě bývá častěji vytrženo ze svého sociálního prostředí, což zahrnuje i kontakt s vrstevníky. Z uvedeného vyplývá, že je v rámci podpory těchto žáků nutná spolupráce pedagogů ze škol při nemocnicích či zdravotnických zařízeních s cílem zajistit potřeby dítěte a snížit tak dopad nemoci na dítě. Cílem celého procesu je naplnění složky léčebné, pedagogické, sociální a psychologické. Učitel by měl znát základní potřeby nemocného dítěte, což zahrnuje změny dotýkající se denního režimu, léčebná opatření a další dopad onemocnění. Probatickou otázkou však zůstává nedostatek edukačních materiálů určených pro pedagogy, materiálů zaměřených právě na skupinu dětí s chronickým či jiným závažným onemocněním. Jednou z možností podpory a intervence v dané oblasti je i projekt Comenius 2.1 TIMSIS, jehož cílem je vytvoření materiálů pro učitele a rodiče žáků s vybraným onemocněním. Na základě spolupráce institucí participujících na projektu jsou vytvářeny inovační materiály za podpory informačních zdrojů. ER -
ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana a Petr KACHLÍK. Problematika podpory žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním. In \textit{BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. (Eds.). Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Sborník z konference s mezinárodní účastí.}. 1. vyd. Brno: Paido, 2007, s.~696-708, 758 s. ISBN~978-80-7315-150-8.
|