BAIER, Christel, Tomáš BRÁZDIL, Marcus GRÖSSER a Antonín KUČERA. Stochastic Game Logic. In Fourth International Conference on the Quantitative Evaluation of Systems (QEST 2007). Los Alamitos, Washington, Tokyo: IEEE Computer Society, 2007, s. 227-236. ISBN 0-7695-2883-X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Stochastic Game Logic
Název česky Logika pro náhodnostní hry
Autoři BAIER, Christel (276 Německo), Tomáš BRÁZDIL (203 Česká republika), Marcus GRÖSSER (276 Německo) a Antonín KUČERA (203 Česká republika, garant).
Vydání Los Alamitos, Washington, Tokyo, Fourth International Conference on the Quantitative Evaluation of Systems (QEST 2007), od s. 227-236, 10 s. 2007.
Nakladatel IEEE Computer Society
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14330/07:00022945
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 0-7695-2883-X
UT WoS 000305225400001
Klíčová slova anglicky stochastic systems; temporal logic; model checking
Štítky Model checking, stochastic systems, temporal logic
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. RNDr. Antonín Kučera, Ph.D., učo 2508. Změněno: 25. 11. 2007 23:27.
Anotace
Stochastic game logic (SGL) is a new temporal logic that combines features of alternating temporal logic (to formalize the individual views and cooperation and reaction facilities of agents in a multiplayer game), probabilistic computation tree logic and extended temporal logic (to reason about qualitative and quantitative, linear or branching time winning objectives). The paper presents the syntax and semantics of SGL and discusses its model checking problem. The model checking problem of SGL turns out to be undecidable when the strategies are history-dependent. We show PSPACE completeness for memoryless deterministic strategies and the EXPSPACE upper bound for memoryless randomized strategies. For the qualitative fragment of SGL we show PSPACE completeness for memoryless strategies.
Anotace česky
Logika pro stochastické hry (SGL) je nová temporální logika, která kombinuje vlastnosti laternující temporální logiky, logiky PCTL, a rozšířené temporální logiky. V článku je zavedena syntaxe a sémantika SGL a rozebrána výpočetní složitost problému ověření platnosti SGL formule v konkrétní struktuře.
Návaznosti
MSM0021622419, záměrNázev: Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy
1M0545, projekt VaVNázev: Institut Teoretické Informatiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Institut Teoretické Informatiky
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 09:32