2007
Integrace nevidomých do běžné školní třídy
PAVLOVSKÁ, Marie, Lenka REMSOVÁ a Petra HAMADOVÁZákladní údaje
Originální název
Integrace nevidomých do běžné školní třídy
Název česky
Integrace nevidomých do běžné školní třídy
Název anglicky
Integration of blind into mainstream class
Autoři
PAVLOVSKÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka REMSOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Petra HAMADOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na ZŠ, od s. 84-96, 12 s. 2007
Nakladatel
PdF MU v Brně
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00022962
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-150-8
Klíčová slova anglicky
integration; drama education; blind; course
Štítky
Změněno: 1. 4. 2011 17:04, PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
V originále
Příspěvek nás seznamuje s dvojím přístupem k integraci zrakově postižených studentek do běžné školní třídy, kdy v jednom případě došlo k bezproblémovému přijetí nevidomých, v druhém naopak. Je zde popsán přístup k řešení integrace vedením školy, samotnými učiteli, žáky i nevidomými dívkami, jejich obavy i očekávání, obavy i očekávání spolužáků, postřehy asistentky pedagoga. Článek je psán ve dvou rovinách teoretické a praktické. V úvodu je uvedena teorie k dané problematice, na kterou navazují ukázky z kvalitativního výzkumu.
Anglicky
There are two cases of integration of blind pupils into mainstream class discussed. In one case, integration was successful, in the other one not. Two different approaches of school, teachers, assistant, pupils and blind pupils are described here. There is both theory and practice.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|