D 2007

Integrace nevidomých do běžné školní třídy

PAVLOVSKÁ, Marie, Lenka REMSOVÁ a Petra HAMADOVÁ

Základní údaje

Originální název

Integrace nevidomých do běžné školní třídy

Název česky

Integrace nevidomých do běžné školní třídy

Název anglicky

Integration of blind into mainstream class

Autoři

PAVLOVSKÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka REMSOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Petra HAMADOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na ZŠ, od s. 84-96, 12 s. 2007

Nakladatel

PdF MU v Brně

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00022962

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-150-8

Klíčová slova anglicky

integration; drama education; blind; course
Změněno: 1. 4. 2011 17:04, PhDr. Petra Röderová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek nás seznamuje s dvojím přístupem k integraci zrakově postižených studentek do běžné školní třídy, kdy v jednom případě došlo k bezproblémovému přijetí nevidomých, v druhém naopak. Je zde popsán přístup k řešení integrace vedením školy, samotnými učiteli, žáky i nevidomými dívkami, jejich obavy i očekávání, obavy i očekávání spolužáků, postřehy asistentky pedagoga. Článek je psán ve dvou rovinách teoretické a praktické. V úvodu je uvedena teorie k dané problematice, na kterou navazují ukázky z kvalitativního výzkumu.

Anglicky

There are two cases of integration of blind pupils into mainstream class discussed. In one case, integration was successful, in the other one not. Two different approaches of school, teachers, assistant, pupils and blind pupils are described here. There is both theory and practice.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání