JANÍKOVÁ, Věra. Didaktik des Deutschen als Fremdsprache in Lehre und Forschung. (Methodology of German as a Foreign Language in Education and Research.). In Didaktik des Deutschen als Fremdsprache in Lehre und Forschung. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 5-9, 107 pp. ISBN 978-80-210-4462-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Didaktik des Deutschen als Fremdsprache in Lehre und Forschung.
Name in Czech Didaktika němčiny jako cizího jazyka ve výuce a výzkumu.
Name (in English) Methodology of German as a Foreign Language in Education and Research.
Authors JANÍKOVÁ, Věra.
Edition 1. vyd. Brno, Didaktik des Deutschen als Fremdsprache in Lehre und Forschung. p. 5-9, 107 pp. 2007.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language German
Type of outcome Editing of thematic compilation, editing of monothematic issue of professional journal
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4462-3
Keywords in English resaerch; education; german as a foreign language ; methodology
Tags Education, Methodology, resaerch
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 2/6/2009 13:56.
Abstract
Die Publikation versteht sich als Beitrag zum aktuellen Stand der theoretisch-empirischen Fremdsprachenforschung in der tschechischen und slowakischen Didaktik des Deutschen als Fremdsprache. In kurzen Statements und Darstellungen eigener Studien werden theoretische Erkenntnisse erörtet,methodisch-methodologische Ansätze und Vorgehensweisen einer kritischen Reflexion unterzogen und Ergebnisse der empirischen Untersuchungen vorgestellt.
Abstract (in Czech)
Publikace představuje příspěvek k aktuálnímu stavu empirického výzkumu v oblasti učení a vyučování cizím jazykům (zejména němčiny jako cizího jazyka)v České republice a na Slovensku. Vedle výsledků několika kvalitativních a kvantitativních empirických výzkumů jsou zde představena nejnovější vybraná teoretická východiska a metodické náměty pro edukační praxi.
Abstract (in English)
The book presents a contribution to the present state of theory and practice of FL research in Czech and Slovak methodology of German as a foreign language. In the form of short statements and accounts of their own studies, researchers present theoretical findings, methodological approaches, procedures of critical reflexion, and results of empirical research.
Links
GA406/05/2107, research and development projectName: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching
PrintDisplayed: 26/4/2024 07:17