2007
Em busca do conceito de cultura escolar: Uma contribuição para as discussões actuais
POL, Milan; Lenka HLOUŠKOVÁ; Petr NOVOTNÝ a Jiří ZOUNEKZákladní údaje
Originální název
Em busca do conceito de cultura escolar: Uma contribuição para as discussões actuais
Název česky
Hledání pojmu kultura školy: příspěvek k současným diskuzím
Název anglicky
In Search of the Concept of School Culture: A Contribution to Current Discussions
Autoři
POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí); Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí); Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Revista Lusófona de Educação, Lisabon, Lisabonská univerzita, 2007, 1645-7250
Další údaje
Jazyk
portugalština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Portugalsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/07:00020640
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
UT WoS
000256790400006
Klíčová slova anglicky
school culture; management; anthropology; sociology; education; theory
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 7. 4. 2014 08:14, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
V originále
Este artigo gira em torno do conceito de cultura escolar. As suas inúmeras definições e a evidente ausência de delimitação deste conceito serviram como impulso para o nosso estudo, uma vez que, a própria noção de cultura de escola tende a ser limitada. As várias definições de cultura escolar estão devidamente documentadas, fora da Pedagogia, por três ciências tradicionais - Gestão, Antropologia e Sociologia - e o potencial de "aproximação integrativa" está centrado no sujeito. Estas várias definições incluem a caracterização dos diferentes modos como se define cultura da escola. Este artigo assenta na análise de artigos relevantes escritos em inglês, alemão, checo e eslovaco.
Česky
V této studii se věnujeme snahám o hledání a vymezování pojmu kultura školy. Všímáme si zejména těch z nich, které se inspirují v managementu, antropologii a sociologii. Zvláštní pozornost věnujeme přístupu, který se snaží integrovat podněty z jednotlivých disciplín. V závěru se zamýšlíme nad výsledky jednotlivých přístupů.
Návaznosti
GA406/01/1078, projekt VaV |
|