2007
Posouzení životní situace dítěte jako teoretický a metodický problém v SP
NAVRÁTIL, PavelZákladní údaje
Originální název
Posouzení životní situace dítěte jako teoretický a metodický problém v SP
Název česky
Posouzení životní situace dítěte jako teoretický a metodický problém v SP
Název anglicky
Assessment as a theoretical and methodical problem in social work
Autoři
Vydání
1. vyd. Bratislava, NOVÉ TRENDY V PRÍPRAVE A UPLATNENÍ SOCIÁLNYCH PRACOVNÍKOV. od s. 186-193, 8 s. 2007
Nakladatel
Občianske združenie Sociálna práca,Katedra sociálnej práce Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-89185-27-6
Klíčová slova anglicky
assessment; assessment methods; assessment strategies; families in needs
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 12. 2007 09:51, doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D.
V originále
Posouzení životní situace dítěte, jeho rodiny a případně dalších potenciálních klientů a uživatelů sociálních služeb je pravděpodobně jednou z nejkontroverznějších a nejobtížnějších záležitostí v sociální práci. Závažnost procesu posouzení je dána tím, že na jeho výsledku závisí další postup sociálního pracovníka a tedy i ve značné míře osud osob, které jsou posuzovány. Přesto se však zdá, že je tomuto tématu věnována v české sociální práci jen malá pozornost. Pohlédneme-li se po soudobé české literatuře z oblasti sociální práce, nenalezneme prakticky žádné zmínky, které by posouzení stavěli do středu své pozornosti (o výjimkách se zmíním později). Příspěvek věnuji vstupnímu vymezení pojmu posouzení v oborovém pojetí sociální práce, seznamuji s různými pojetími posouzení a zabývám se metodami a technikami, která má sociální pracovník k dispozici při jeho provádění.
Anglicky
The assessment is probably one of the most controversial questions in social work. Importance of the assessment process is given by the fact that on its outcome depends what kind of work will be performed with service users. Despite this relevancy there is lack of attention paid to assessment theme in the Czech professional literature. If we go through contemporary literature on social work there are only small parts of texts about assessment theories, methods or further questions. In my conference paper I present basic definitions on assessment in the context of social work, discuss different strategies and concepts which can help to better understand what place has assessment in the process of working with service users. I offer to discussion some questions which are in relation to assessment in European countries.