KRÁTKÁ, Jana and Patrik VACEK. Nadání v pohybu: Poznámky k možnostem kooperace "Gifted education" a mediální edukace v českém a anglo-americkém kontextu (Moving Giftedness: Few remarks on prospective gifted/media education cooperation processes.). In Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky. 1. vyd. Brno: PdF MU, 2007, p. 129-136. ISBN 978-80-7392-006-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Nadání v pohybu: Poznámky k možnostem kooperace "Gifted education" a mediální edukace v českém a anglo-americkém kontextu
Name in Czech Nadání v pohybu: Poznámky k možnostem kooperace "Gifted education" a mediál
Name (in English) Moving Giftedness: Few remarks on prospective gifted/media education cooperation processes.
Authors KRÁTKÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Patrik VACEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky, p. 129-136, 8 pp. 2007.
Publisher PdF MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00050861
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7392-006-7
Keywords in English gifted education; media education; children; youth; film; cooperative learning
Tags children, cooperative learning, film, gifted education, media education, youth
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jana Krátká, Ph.D., učo 42028. Changed: 5/4/2012 12:42.
Abstract
Příspěvek se pokouší kriticky zhodnotit výzkumné perspektivy uplatňované při kooperaci dvou edukačních subdisciplín: media education a gifted education, a to tak, jak jsou pojímány a rozvíjeny v inspirativním a neelitisticky koncipovaném anglo-americkém akademickém diskursu.
Abstract (in English)
This paper is considered to be a critical evaluation of research perspectives applied to the cooperation of two eduacation sub-disciplines: media education and gifted education. It comments on how these two areas of educational research are examined within their recent (non-elitist and highly inspirative) Anglo-American educational discourse.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 22/5/2024 03:34