D 2007

Model funkční gramotnosti a RVP ZV

NAJVAROVÁ, Veronika

Základní údaje

Originální název

Model funkční gramotnosti a RVP ZV

Název anglicky

Model of Functional Literacy and the Framework Educational Programme

Autoři

NAJVAROVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, In JANÍK, T.; KNECHT, P.; NAJVAROVÁ, V. (eds.) Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula, od s. 77-84, 8 s. 2007

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00023042

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-153-9

Klíčová slova anglicky

functional literacy; reading literacy; model of functional literacy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 6. 2009 15:22, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.

Anotace

V originále

V příspěvku navrhujeme model funkční gramotnosti, který by vhodně znázornil systém vztahů mezi jednotlivými oblastmi funkční gramotnosti. Následně jsme analyzovali jednotlivé komponenty Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, abychom zjistili, zda reflektuje všechny oblasti funkční gramotnosti, které vedou k rozvoji funkčně gramotného člověka.

Anglicky

A model of functional literacy is proposed in the paper that visualises the system of relationships between individual areas of functional literacy We analysed individual components of the Framework Educational Programme in oreder to examine whether all areas of the functional literacy that enable the development of a functionally literate individual are reflected.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání