2007
Jazykové portfolio pro Rusko jako nástroj hodnocení a rozvíjení žáka
GRENAROVÁ, RenéeZákladní údaje
Originální název
Jazykové portfolio pro Rusko jako nástroj hodnocení a rozvíjení žáka
Název česky
Jazykové portfolio pro Rusko jako nástroj hodnocení a rozvíjení žáka
Název anglicky
Language portfolio for Russia
Autoři
GRENAROVÁ, Renée (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Portfolio v cizojazyčném vyučování, od s. 77-88, 12 s. Sborník prací PdF MU, svazek 312, řada ciz.jaz.13, 2007
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00023072
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-4480-7
Klíčová slova anglicky
Russia new conception key competences portfolios foreign language teaching
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 2. 2013 23:45, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
V originále
V lednu roku 2000 byla v Rusku přijata Koncepce nové struktury a obsahu všeobecného vzdělávání, jež klade důraz na získání klíčových kompetencí v intelektuální, občansko-právní, komunikativní, informační, sociální i každodenní sféře. Nedílnou součást obsahu vzdělávání představují cizí jazyky a informační technologie. Od 2. třídy základní školy se v Ruské federaci zavádí povinná výuka cizího jazyka. V příspěvku je věnována pozornost tématům: proces standardizace vzdělávání, úkoly a cíle jazykového vyučování, vytváření vhodných podmínek pro novou koncepci v rámci školního prostředí, posílení role sebevzdělávání, sebereflexe, motivace, důraz na žákovskou autonomii, jazykové portfolio, typy portfolia, Evropské jazykové portfolio, jazykové portfolio pro Rusko a jeho součásti, první zkušenosti a ohlasy na užívání jazykového portfolia v Rusku.
Anglicky
In January 2000 the Conception of the new structure and content of comprehensive education was accepted in Russia. The conceptions emphasizes the development of key competences in intellectual, civic, communicative, informational, social and everyday spheres. An inseparable part of education is foreign language education and information technology. Foreign language teaching becomes compulsory as of year 2 of elementary school. The article addresses the following issues: the process of standardization of education, aims and objectives of foreign language teaching, creating optimum conditions for the implementation of the new conception of school education, the emphasis of self-education, self-reflection, learner autonomy, language portfolio, types of portfolios, European Language Portfolio, language protfolio for Russia and its parts, first experience with language portfolios in Russia.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|