C 2007

Jazykové portfolio pro Rusko jako nástroj hodnocení a rozvíjení žáka

GRENAROVÁ, Renée

Základní údaje

Originální název

Jazykové portfolio pro Rusko jako nástroj hodnocení a rozvíjení žáka

Název česky

Jazykové portfolio pro Rusko jako nástroj hodnocení a rozvíjení žáka

Název anglicky

Language portfolio for Russia

Autoři

GRENAROVÁ, Renée (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Portfolio v cizojazyčném vyučování, od s. 77-88, 12 s. Sborník prací PdF MU, svazek 312, řada ciz.jaz.13, 2007

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00023072

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4480-7

Klíčová slova anglicky

Russia new conception key competences portfolios foreign language teaching

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 2. 2013 23:45, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.

Anotace

V originále

V lednu roku 2000 byla v Rusku přijata Koncepce nové struktury a obsahu všeobecného vzdělávání, jež klade důraz na získání klíčových kompetencí v intelektuální, občansko-právní, komunikativní, informační, sociální i každodenní sféře. Nedílnou součást obsahu vzdělávání představují cizí jazyky a informační technologie. Od 2. třídy základní školy se v Ruské federaci zavádí povinná výuka cizího jazyka. V příspěvku je věnována pozornost tématům: proces standardizace vzdělávání, úkoly a cíle jazykového vyučování, vytváření vhodných podmínek pro novou koncepci v rámci školního prostředí, posílení role sebevzdělávání, sebereflexe, motivace, důraz na žákovskou autonomii, jazykové portfolio, typy portfolia, Evropské jazykové portfolio, jazykové portfolio pro Rusko a jeho součásti, první zkušenosti a ohlasy na užívání jazykového portfolia v Rusku.

Anglicky

In January 2000 the Conception of the new structure and content of comprehensive education was accepted in Russia. The conceptions emphasizes the development of key competences in intellectual, civic, communicative, informational, social and everyday spheres. An inseparable part of education is foreign language education and information technology. Foreign language teaching becomes compulsory as of year 2 of elementary school. The article addresses the following issues: the process of standardization of education, aims and objectives of foreign language teaching, creating optimum conditions for the implementation of the new conception of school education, the emphasis of self-education, self-reflection, learner autonomy, language portfolio, types of portfolios, European Language Portfolio, language protfolio for Russia and its parts, first experience with language portfolios in Russia.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání