D 2008

Enhancing learning efficiency: A VLE Moodle course in Stylistics.

DONTCHEVA-NAVRATILOVA, Olga

Základní údaje

Originální název

Enhancing learning efficiency: A VLE Moodle course in Stylistics.

Název česky

Zvyšování efektivity výuky: VLE Moodle kurz stylistiky

Autoři

DONTCHEVA-NAVRATILOVA, Olga (100 Bulharsko, garant)

Vydání

1. vyd. Göttingen, English Projects in Teaching and Research in Central Europe. REAL Studies 4. od s. 13-23, 12 s. 2008

Nakladatel

Cuvillier Verlag

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00032650

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-86727-664-1

Klíčová slova česky

e-learningová podpora-samostudium-komunikativní přístup-dovednosti studenta-stylistika-jazykové varianty

Klíčová slova anglicky

e-learning - self-access learning - communicative approach - learner competences - stylistics - language varieties

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 1. 2010 19:51, doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.

Anotace

V originále

This contribution reports the results of a project focused on support for in-class university teaching by means of an e-learning course using Virtual Learning Environment (VLE) Moodle. It focuses on students feedback on their experience of working with the VLE Moodle course in Stylistics and discusses the advantages and drawbacks of the interactive modules journal, assignments and wikis. The module journal is intended to help students prepare for in-class learning; the module assignment is used to develop the skills and expertise of students in creating texts representing different genres; the module wiki allows students to reflect on in-class teaching by editing presentations made during contact sessions.

Česky

Příspěvek uvádí výsledky projektu zaměřeného na podporu kontaktní výuky na univerzitní úrovni pomocí e-learning kurzu, založeného na Virtuálním studijním prostředí VLE Moodle. Zvláštní pozornost je věnována zpětné vazbě od studentů a analýze jejich zkušeností z práce s kurzem stylistiky, zejména s interaktivními komponenty deník, úkol a wiki.