2008
Enhancing learning efficiency: A VLE Moodle course in Stylistics.
DONTCHEVA-NAVRATILOVA, OlgaZákladní údaje
Originální název
Enhancing learning efficiency: A VLE Moodle course in Stylistics.
Název česky
Zvyšování efektivity výuky: VLE Moodle kurz stylistiky
Autoři
DONTCHEVA-NAVRATILOVA, Olga (100 Bulharsko, garant)
Vydání
1. vyd. Göttingen, English Projects in Teaching and Research in Central Europe. REAL Studies 4. od s. 13-23, 12 s. 2008
Nakladatel
Cuvillier Verlag
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00032650
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-86727-664-1
Klíčová slova česky
e-learningová podpora-samostudium-komunikativní přístup-dovednosti studenta-stylistika-jazykové varianty
Klíčová slova anglicky
e-learning - self-access learning - communicative approach - learner competences - stylistics - language varieties
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 1. 2010 19:51, doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
V originále
This contribution reports the results of a project focused on support for in-class university teaching by means of an e-learning course using Virtual Learning Environment (VLE) Moodle. It focuses on students feedback on their experience of working with the VLE Moodle course in Stylistics and discusses the advantages and drawbacks of the interactive modules journal, assignments and wikis. The module journal is intended to help students prepare for in-class learning; the module assignment is used to develop the skills and expertise of students in creating texts representing different genres; the module wiki allows students to reflect on in-class teaching by editing presentations made during contact sessions.
Česky
Příspěvek uvádí výsledky projektu zaměřeného na podporu kontaktní výuky na univerzitní úrovni pomocí e-learning kurzu, založeného na Virtuálním studijním prostředí VLE Moodle. Zvláštní pozornost je věnována zpětné vazbě od studentů a analýze jejich zkušeností z práce s kurzem stylistiky, zejména s interaktivními komponenty deník, úkol a wiki.