Detailed Information on Publication Record
2007
Problematika výuky ruštiny u žáků se specifickými poruchami učení pohledem učitele
GRENAROVÁ, RenéeBasic information
Original name
Problematika výuky ruštiny u žáků se specifickými poruchami učení pohledem učitele
Name in Czech
Problematika výuky ruštiny u žáků se specifickými poruchami učení pohledem učitele
Name (in English)
Specific learning difficulties and teaching foreign language in international context
Authors
GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV, p. 193-214, 22 pp. Edice pedagogické literatury, 2007
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00023098
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-162-1
Keywords in English
education teaching foreign language at secondary schools integrated pupil teaching Russian language specific learning difficulties current situation teachers self evaluation research
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 23/2/2013 23:47, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
V originále
Ve stati jsou prezentován výzkum, jenž se ve formě dotazníkového šetření soustředil na zmapování situace a východisek ve sféře vyučování ruskému jazyku u žáků se specifickými problémy učení na 2. stupni základních škol a v nižších ročnících víceletých gymnázií v Jihomoravském kraji. Výzkumná sonda sleduje problematiku ze zorného úhlu učitele ruštiny, analyzuje na základě učitelské reflexe a autoevaluace počet žáků se specifickými poruchami učení (dále SPU), zastoupení jednotlivých typů tříd, zabývá se vzájemnou spoluprací respondentů se školním psychologem, rodiči žáka, pedagogicko-psychologickou poradnou. Příspěvek přináší přehled o úrovni kompetencí a způsobu získání odborných znalostí o SPU u učitelů, interpretuje informace o respondenty preferované pomoci ze strany řešitelského kolektivu, slouží jako východisko pro další specifický výzkum.
In English
Research about teaching Russian at lower secondary schools in South Moravian region is described here. The goal was to analyze teachers opinion on integration of pupils with specific learning difficulties into Russian lessons, cooperation with counselling centres and parents. Data obtained will serve for other approaches suitable for learning Russian in classes with these pupils.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|