C 2007

Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

VÍTKOVÁ, Marie

Basic information

Original name

Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Name in Czech

Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Name (in English)

Special needs of pupils in context with Framework education programme for primary education.

Authors

VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV, p. 17 - 32, 15 pp. Pedagogická literatura, 2007

Publisher

Paido Brno

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00023100

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-162-1

Keywords (in Czech)

žák speciální vzdělávací potřeby Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání

Keywords in English

pupil special education needs Framework programme for primary education inclusive integrated education didactics applied research

Tags

Reviewed
Změněno: 11/3/2010 10:45, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Abstract

V originále

V úvodní stati je prezentován Výzkumný záměr (MSM 0021622443) Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, jehož řešitelem je prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. Výzkumný záměr (VZ) je koncipován jako výzkum aplikovaný, dlouhodobý a intenzivní. Z metodologického hlediska se jedná o dvě dimenze (strategie) řešení problému, o metodologickou dimenzi monografickou a statistickou. V rámci monografické procedury bude výzkum řešen jako kvalitativní a výsledkem bude vytvoření epistémé pro empirický výzkum. Předmětem zájmu bude formulovat teoretický fundament zkoumaného problému, provést analýzu dostupných materiálů a zpracovat komparativní studia studie se zahraničím.

In English

Research proposal Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education (FEP PE) is an applied, long term, and intensive research. From methodological point of wiew, there are two main dimensions (strategie): methodological and monographic and statistical. Within the monographic procedure the research will be carried out as a qualitative research producing episteme for empirical research. The main objektive is to formulate theoretical foundations of the problem, carry out analysis of the available materials and produce comparative studies with foreign countries.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education