Detailed Information on Publication Record
2007
Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VÍTKOVÁ, MarieBasic information
Original name
Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Name in Czech
Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Name (in English)
Special needs of pupils in context with Framework education programme for primary education.
Authors
VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV, p. 17 - 32, 15 pp. Pedagogická literatura, 2007
Publisher
Paido Brno
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00023100
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-162-1
Keywords (in Czech)
žák speciální vzdělávací potřeby Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Keywords in English
pupil special education needs Framework programme for primary education inclusive integrated education didactics applied research
Tags
Reviewed
Změněno: 11/3/2010 10:45, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
V úvodní stati je prezentován Výzkumný záměr (MSM 0021622443) Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, jehož řešitelem je prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. Výzkumný záměr (VZ) je koncipován jako výzkum aplikovaný, dlouhodobý a intenzivní. Z metodologického hlediska se jedná o dvě dimenze (strategie) řešení problému, o metodologickou dimenzi monografickou a statistickou. V rámci monografické procedury bude výzkum řešen jako kvalitativní a výsledkem bude vytvoření epistémé pro empirický výzkum. Předmětem zájmu bude formulovat teoretický fundament zkoumaného problému, provést analýzu dostupných materiálů a zpracovat komparativní studia studie se zahraničím.
In English
Research proposal Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education (FEP PE) is an applied, long term, and intensive research. From methodological point of wiew, there are two main dimensions (strategie): methodological and monographic and statistical. Within the monographic procedure the research will be carried out as a qualitative research producing episteme for empirical research. The main objektive is to formulate theoretical foundations of the problem, carry out analysis of the available materials and produce comparative studies with foreign countries.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|