2007
Ergonomics in the context of contemporary education
PECINA, Pavel a Josef PECINAZákladní údaje
Originální název
Ergonomics in the context of contemporary education
Název česky
Ergonomie a současná škola
Autoři
PECINA, Pavel (203 Česká republika, garant) a Josef PECINA (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, Škola s zdraví 21 (2), od s. 873-880, 8 s. 2007
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00025671
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-138-6
UT WoS
000264733100087
Klíčová slova česky
ergonomie, školská ergonomie, bezpečnost práce a ochrana zdraví žáků,osvětlení prostoru, hlučnost, klimatické podmínky
Klíčová slova anglicky
ergonomics school ergonomics work sagety and health protection lighting noise level climatic conditions
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 6. 2009 13:08, Mgr. Dušan Kalášek
V originále
ergonomics is a relatively new interdisciplinary science. In the school context, it finds its use primarily in optimal space management(concerning the classrooms, corridors, furniture etc.) as well as in regulating work safety and protecting the pupils health. In our study, we mainly concentrate on these issues. However, ergonomics encompassesalso various other aspects of school life, such as noise level, lighting, climatic conditions(temperature, humidity, ventilation), good nutrition, water, intake, creating, timetables,daily learning routine planning and relaxation management. Therefore, our paper aims to define the conceptof ergonomics and serve as an introduction to this complex science.
Česky
Ergonomie jako relativně mladá interdisciplinární vědní disciplína vstupuje do problematiky školy zejména z pohledu optimálního řešení prostoru (učebny, chodby, nábytek apod. ), dále potom z pohledu bezpečnosti práce a ochrany zdraví žáků ve škole. Těmto ukazatelům věnujeme v příspěvku největší pozornost. Do problematiky patří i otázky osvětlení prostoru, hlučnost, klimatické podmínky (teplota, vlhkost, proudění vzduchu), otázky správné výživy a přijmu tekutin, tvorba rozvrhů, režimu výuky a relaxace ve všech časových cyklech. Náš příspěvek tedy lze chápat jako vymezení problému a úvod od této rozsáhlé problematiky.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|