J 2008

Technological Challenges of Teaching Mathematics in a Blended Learning Environment

SOJKA, Petr a Roman PLCH

Základní údaje

Originální název

Technological Challenges of Teaching Mathematics in a Blended Learning Environment

Název česky

Technologické výzvy výuky matematiky v prostředí `blended learning'

Autoři

SOJKA, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Roman PLCH (203 Česká republika, domácí)

Vydání

International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning (IJCEELL), UK, InderScience Publishers, 2008, 1560-4624

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

10101 Pure mathematics

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/08:00024134

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

Klíčová slova česky

elektronická podpora výuky;e-learning; výuka matematiky; Maple; tex4ht; TeX; MapleNet; PDF;zkoušení; digitální typografie;výuka

Klíčová slova anglicky

blended learning; teaching; mathematics; Maple; tex4ht; TeX; MapleNet; MathML; PDF; examination; digital typography

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 1. 2013 13:41, RNDr. Roman Plch, Ph.D.

Anotace

V originále

This paper describes the following technological aspects of blended learning of mathematics: effective preparation of electronic teaching materials suited for different students' needs, videotaping of mathematics lectures, automated (self)testing of subjects taught using the computer algebra system Maple and preparation of interactive teaching materials with the MapleNet technology. Authors describe results achieved during preparation and implementation of these challenges in a Calculus course taught at the Faculty of Science, Masaryk University in Brno, in Autumn 2006.

Česky

Článek je věnován technologickým aspektům výuky matematiky s využitím výpočetní techniky a komunikačních technologií (blended learning): efektivní příprava elektronických výukových materiálů, nahrávání přednášek, příprava a realizace autotestování s využitím technologie MapleNet.

Návaznosti

1ET208050401, projekt VaV
Název: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu

Přiložené soubory