VOJTKOVÁ, Naděžda. Evropské portfolio pro studenty učitelství cizích jazyků (European Portfolio for Student Teachers of Languages). In Portfolio v profesní přípravě učitele. 1st ed. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007, p. 129 - 132. ISBN 978-80-7395-024-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Evropské portfolio pro studenty učitelství cizích jazyků
Name in Czech Evropské portfolio pro studenty učitelství cizích jazyků
Name (in English) European Portfolio for Student Teachers of Languages
Authors VOJTKOVÁ, Naděžda (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Pardubice, Portfolio v profesní přípravě učitele, p. 129 - 132, 4 pp. 2007.
Publisher Univerzita Pardubice
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00032691
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7395-024-8
Keywords in English portfolio;student teachers of languages;reflection;selfassessment;ECML;Council of Europe
Tags Council of Europe, ECML, portfolio, reflection, Selfassessment, student teachers of languages
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Naděžda Vojtková, učo 32214. Changed: 19/12/2007 10:19.
Abstract
Příspěvek seznámí čtenáře s profesním portfoliem pro budoucí učitele cizích jazyků, které vzniklo v rámci projektu Evropského centra moderních jazyků (ECML) ve Štýrském Hradci. Portfolio, jehož hlavním cílem je vést studenty k reflexi a sebehodnocení, se může stát výchozím bodem k výzkumné činnosti kateder vzdělávajících učitele cizích jazyků, nabízí možnost srovnání programů a jejich vývoje v souladu s evropskými požadavky a možnost ověření si účinnosti nových metod hodnocení a sebehodnocení v praxi. Čtenáři se také seznámí s prvními výsledky pilotování EPOSTLu na katedře anglického jazyka Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity.
Abstract (in English)
The presentation looks at the professional portfolio for future language teachers which was designed as a part of the ECML project in Graz. The EPOSTL is a reflective tool and at the same time provides research areas for teacher educators. The language departments can use the EPOSTL for course design which is in harmony with European standards.The first results of EPOSTL piloting at the English Department of Faculty of Education will be presented too.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 1/6/2024 06:19