2007
Konstruktivismus v e-learningové vysokoškolské výuce?
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁZákladní údaje
Originální název
Konstruktivismus v e-learningové vysokoškolské výuce?
Název anglicky
Constructivism in E-learning at University-Level Teaching?
Autoři
ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant) a Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. U12, od s. 189-195, 7 s. 2007
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/07:00032745
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-4472-2
Klíčová slova anglicky
e-learning; constructivism; qualitative research
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 4. 1. 2008 10:43, Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
V originále
Tento text se zabývá způsobem výuky metodologie kvalitativního výzkumu v e-learningovém prostředí a zdůrazňuje jednotlivé konstruktivistické aspekty této výuky. Rádi bychom se tak ohlédli za prvním během e-learningového kurzu metodologie kvalitativního výzkumu, který byl na půdě našeho pracoviště poprvé otevřen na podzim minulého roku. Šlo o kurz, který jsme realizovali jako jednu z aktivit v rámci projektu Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů podporovaný MŠMT ve schématu Operační program Rozvoj lidských zdrojů. Na tomto místě chceme nejprve popsat způsob výuky v konstruktivisticky pojatém e-learningovém kurzu a dále představit několik studentských prací, které vznikly jako výstupy z tohoto kurzu.
Anglicky
The paper deals with a constructivist teaching approach at a higher education institution (Masaryk University). Authors were tutors of an e-learning course of methodology of qualitative research and they describe whole process of teaching and learning in this course. Finally, three training research report assignments of students are displayed.