D 2007

Konstruktivismus v e-learningové vysokoškolské výuce?

ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ

Základní údaje

Originální název

Konstruktivismus v e-learningové vysokoškolské výuce?

Název anglicky

Constructivism in E-learning at University-Level Teaching?

Autoři

ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant) a Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. U12, od s. 189-195, 7 s. 2007

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/07:00032745

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-210-4472-2

Klíčová slova anglicky

e-learning; constructivism; qualitative research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 1. 2008 10:43, Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.

Anotace

V originále

Tento text se zabývá způsobem výuky metodologie kvalitativního výzkumu v e-learningovém prostředí a zdůrazňuje jednotlivé konstruktivistické aspekty této výuky. Rádi bychom se tak ohlédli za prvním během e-learningového kurzu metodologie kvalitativního výzkumu, který byl na půdě našeho pracoviště poprvé otevřen na podzim minulého roku. Šlo o kurz, který jsme realizovali jako jednu z aktivit v rámci projektu Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů podporovaný MŠMT ve schématu Operační program Rozvoj lidských zdrojů. Na tomto místě chceme nejprve popsat způsob výuky v konstruktivisticky pojatém e-learningovém kurzu a dále představit několik studentských prací, které vznikly jako výstupy z tohoto kurzu.

Anglicky

The paper deals with a constructivist teaching approach at a higher education institution (Masaryk University). Authors were tutors of an e-learning course of methodology of qualitative research and they describe whole process of teaching and learning in this course. Finally, three training research report assignments of students are displayed.