ŠVAŘÍČEK, Roman and Klára ŠEĎOVÁ. Konstruktivismus v e-learningové vysokoškolské výuce? (Constructivism in E-learning at University-Level Teaching?). In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. U12. Brno: MU, 2007, p. 189-195. ISBN 978-80-210-4472-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Konstruktivismus v e-learningové vysokoškolské výuce?
Name (in English) Constructivism in E-learning at University-Level Teaching?
Authors ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Czech Republic, guarantor) and Klára ŠEĎOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. U12, p. 189-195, 7 pp. 2007.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/07:00032745
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-210-4472-2
Keywords in English e-learning; constructivism; qualitative research
Tags constructivism, e-learning, qualitative research
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D., učo 12302. Changed: 4/1/2008 10:43.
Abstract
Tento text se zabývá způsobem výuky metodologie kvalitativního výzkumu v e-learningovém prostředí a zdůrazňuje jednotlivé konstruktivistické aspekty této výuky. Rádi bychom se tak ohlédli za prvním během e-learningového kurzu metodologie kvalitativního výzkumu, který byl na půdě našeho pracoviště poprvé otevřen na podzim minulého roku. Šlo o kurz, který jsme realizovali jako jednu z aktivit v rámci projektu Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů podporovaný MŠMT ve schématu Operační program Rozvoj lidských zdrojů. Na tomto místě chceme nejprve popsat způsob výuky v konstruktivisticky pojatém e-learningovém kurzu a dále představit několik studentských prací, které vznikly jako výstupy z tohoto kurzu.
Abstract (in English)
The paper deals with a constructivist teaching approach at a higher education institution (Masaryk University). Authors were tutors of an e-learning course of methodology of qualitative research and they describe whole process of teaching and learning in this course. Finally, three training research report assignments of students are displayed.
PrintDisplayed: 1/5/2024 01:05