DARMOPILOVÁ, Zuzana. Specifika navazujícího magisterského francouzského studijního programu na ESF MU (Specifics of Franco-Czech Curriculum at Masaryk University). In Realizace spolupráce vysokých škol s odběratelskou sférou. Brno: Brno, 2007, p. 1-7. ISBN 978-80-210-4482-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Specifika navazujícího magisterského francouzského studijního programu na ESF MU
Name (in English) Specifics of Franco-Czech Curriculum at Masaryk University
Authors DARMOPILOVÁ, Zuzana.
Edition Brno, Realizace spolupráce vysokých škol s odběratelskou sférou, p. 1-7, 7 pp. 2007.
Publisher Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-210-4482-1
Keywords in English Public administration; Franco-Czech curriculum
Tags Franco-Czech curriculum, Public administration
Changed by Changed by: Ing. Zuzana Kotherová, Ph.D., učo 12590. Changed: 26/6/2008 12:20.
Abstract
Jedním ze způsobů, jak učit veřejnou správu, je také cesta inspirace zahraničními modely, tedy vytvoření dvojjazyčných studijních oborů, které umožňují studentovi seznámit se více modely veřejné správy. Na ESF MU od roku 2002 existuje Česko-francouzské studium veřejné správy (M.F.T.A.P.), které je připravováno ve spolupráci s Université Rennes I pod záštitou Francouzského velvyslanectví v Praze. Cílem příspěvku je podat informace o tomto studijním programu a jeho specifikách.
Abstract (in English)
Alternative way of teaching the public administration is foreign models inspiration; it means the creation of bilingual curriculums. Student has therefore possibility to get in touch with different public administration models. There is Franco-Czech Curriculum in Public Administration (M.F.T.A.P.) at the Faculty of Economics and Administration (Masaryk University) which is prepared in cooperation with Université Rennes I and the French Embassy in Prague. The aim of this contribution is to provide information about this bilingual curriculum and to reveal its particularities.
PrintDisplayed: 12/5/2024 01:37