Detailed Information on Publication Record
2007
Vztahy se stakeholdery - výsledky kvalitativního výzkumu mezi mikro a malými podniky v Jihomoravském regionu
KAŠPAROVÁ, Klára and Alena KLAPALOVÁBasic information
Original name
Vztahy se stakeholdery - výsledky kvalitativního výzkumu mezi mikro a malými podniky v Jihomoravském regionu
Name in Czech
Vztahy se stakeholdery - výsledky kvalitativního výzkumu mezi mikro a malými podniky v Jihomoravském regionu
Name (in English)
Relationships with stakeholders - results of qualitative research among MSE in South Moravian region
Authors
KAŠPAROVÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor) and Alena KLAPALOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Zvolen, Marketing a obchod 2007, p. 112-116, 5 pp. 2007
Publisher
Katedra marketingu, obchodu a svetového lesníctva na Drevárskej fakulte Technickej univerzity vo Zvolene
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/07:00032750
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-8093-026-4
Keywords in English
MSE relationship marketing establishing and maintaining relationships stakeholders.
Tags
Reviewed
Změněno: 9/4/2010 15:55, Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se ve své první části zabývá problematikou budování a udržování vztahů se stakeholdery, přičemž bere v úvahu specifičnost mikro a malých podniků. Tato část článku se snaží o syntézu jednotlivých názorů na tuto problematiku. Druhá část příspěvku prezentuje některá zjištění vyplývající z kvalitativního výzkumu realizovaného mezi 60 mikro a malými podniky v Jihomoravském regionu v ČR - identifikuje klíčové stakeholdery a důvody budování a udržování vztahu s nimi.
In English
The paper concerns with the issue of building and maintaining relationships with the stakeholders in its first part. It takes into consideration specificity of micro and small enterprises. This part examines and tries to synthesize different thinking on the issue. The second part presents some results of qualitative research among 60 micro and small enterprises in South Moravian region in Czech Republic, especially it identifies the key stakeholders and reasons of building and maintaining the relationships with them.