D 2007

Vztahy se stakeholdery - výsledky kvalitativního výzkumu mezi mikro a malými podniky v Jihomoravském regionu

KAŠPAROVÁ, Klára and Alena KLAPALOVÁ

Basic information

Original name

Vztahy se stakeholdery - výsledky kvalitativního výzkumu mezi mikro a malými podniky v Jihomoravském regionu

Name in Czech

Vztahy se stakeholdery - výsledky kvalitativního výzkumu mezi mikro a malými podniky v Jihomoravském regionu

Name (in English)

Relationships with stakeholders - results of qualitative research among MSE in South Moravian region

Authors

KAŠPAROVÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor) and Alena KLAPALOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Zvolen, Marketing a obchod 2007, p. 112-116, 5 pp. 2007

Publisher

Katedra marketingu, obchodu a svetového lesníctva na Drevárskej fakulte Technickej univerzity vo Zvolene

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/07:00032750

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-8093-026-4

Keywords in English

MSE relationship marketing establishing and maintaining relationships stakeholders.

Tags

Reviewed
Změněno: 9/4/2010 15:55, Ing. Klára Kašparová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se ve své první části zabývá problematikou budování a udržování vztahů se stakeholdery, přičemž bere v úvahu specifičnost mikro a malých podniků. Tato část článku se snaží o syntézu jednotlivých názorů na tuto problematiku. Druhá část příspěvku prezentuje některá zjištění vyplývající z kvalitativního výzkumu realizovaného mezi 60 mikro a malými podniky v Jihomoravském regionu v ČR - identifikuje klíčové stakeholdery a důvody budování a udržování vztahu s nimi.

In English

The paper concerns with the issue of building and maintaining relationships with the stakeholders in its first part. It takes into consideration specificity of micro and small enterprises. This part examines and tries to synthesize different thinking on the issue. The second part presents some results of qualitative research among 60 micro and small enterprises in South Moravian region in Czech Republic, especially it identifies the key stakeholders and reasons of building and maintaining the relationships with them.