BAZALOVÁ, Barbora. Role sociálních služeb v procesu inkluzivního vzdělávání (Role of Social Services in the Process of Inclusive Education). In BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. 1. vydání. Brno: Paido, 2007, p. 65-192. ISBN 978-80-7315-150-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Role sociálních služeb v procesu inkluzivního vzdělávání
Name (in English) Role of Social Services in the Process of Inclusive Education
Authors BAZALOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole, p. 65-192, 2007.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00023251
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-150-8
Keywords in English inclusive education; social service; social counselling; social care; social prevention
Tags inclusive education, social care, social counselling, social prevention, social service
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D., učo 11544. Changed: 14/2/2016 17:35.
Abstract
Příspěvek pojednává o roli sociálních služeb v procesu inkluzívního vzdělávání s bližším zaměřením na město Brno. Poukazuje na nutnost kvalitní sociální podpory v procesu úspěšného inkluzívního vzdělávání. Je zde zmíněn nový legislativní rámec v sociální oblasti a definovány sociální služby dle zmíněného zákona. Příspěvek také odkazuje na projekt komunitního plánování sociálních služeb v Brně.
Abstract (in English)
This article focuses on the role of social services in the process of inclusive education with the specification on Brno. It shows the importance of good social support in the process of successful inclusive education. New legislative framework is mentioned in this article, social services are described here. This article also gives information about another project of community planning of social services in Brno.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 22/5/2024 08:40