J 2008

Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve Finsku. Zkušenosti z pobytu v rámci mobilit učitelů programu Socrates Erasmus ve Finsku, Jyväskyle, na Jyväskylä University of Applied Sciencies, Teacher Education College

BAZALOVÁ, Barbora a Ilona FIALOVÁ

Základní údaje

Originální název

Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve Finsku. Zkušenosti z pobytu v rámci mobilit učitelů programu Socrates Erasmus ve Finsku, Jyväskyle, na Jyväskylä University of Applied Sciencies, Teacher Education College

Název anglicky

Education of Pupils with Special Educational Needs in Finland. Experience from the Teachers´ Mobility Socrates Erasmus in Finland, Jyväskylä, Jyväskylä University of Applied Sciencies, Teacher Education College

Autoři

BAZALOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant) a Ilona FIALOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Speciální pedagogika, Praha, Vydavatelství PedF UK, 2008, 1211-2720

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00025686

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

education; special educational needs; pupil

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2010 13:52, doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve Finsku a srovnává jej s českým systémem, který je odlišný. Výsledek je shrnutím zkušeností s pobytu v rámci Socrates Erasmus mobilit pro učitele. Ve Finské systému nejsou žáci se speciálními vzdělávacími potřebami děleni dle typu postižení, jak je tomu v České republice a je zde preferována integrace, často skupinová.

Anglicky

This article desribes education of pupils with special educational needs in Finland and compares this situation with the situation in the Czech Republic. Czech approaches are quite different. Article is a summary of experience gained during Socrates Erasmus mobility. Students with special educational needs are not devided according to their impairments as they are in the Czech Republic and inclusion is preferred way of education, group integration is quite common.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání