J 2007

Výuka cizího jazyka v raném věku

HANUŠOVÁ, Světlana a Petr NAJVAR

Základní údaje

Originální název

Výuka cizího jazyka v raném věku

Název anglicky

Teaching English at an Early Age

Autoři

HANUŠOVÁ, Světlana (203 Česká republika, domácí) a Petr NAJVAR (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Pedagogická orientace, Brno, ČSPd - Konvoj, 2007, 1211-4669

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00023266

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

TEFL; ESL; young learners; very young learners
Změněno: 13. 9. 2014 07:10, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Anotace

V originále

Tato studie se zabývá problematikou výuky cizích jazyků v raném věku (na příkladu angličtiny). Podává rovněž zprávu o dvou výzkumných projektech, které byly pod hlavičkou projektu EVYL (English for Very Young Learners: Výuka angličtiny ve velmi raném věku) realizovány na katedře anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. U žáků osmých tříd, stejně jako u uchazečů o studium na katedře anglického jazyka a literatury, byla hledána ozvěna rané výuky angličtiny.

Anglicky

This paper deals with the topic of teaching English as a foreign language to young learners. It reports on two research projects that were carried out at the English department of the Faculty of Education, Masaryk University under the roofing term of EVYL (English for Very Young Learners). Grade 8 pupils, as well as prospective students of the Faculty of Education were examined for the effects of being taught at an early age.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání