2007
Zvyšování kvality veřejných služeb - standardy veřejných služeb
NUNVÁŘOVÁ, SvatavaZákladní údaje
Originální název
Zvyšování kvality veřejných služeb - standardy veřejných služeb
Název anglicky
Public services quality improvement by means of public services standards
Autoři
NUNVÁŘOVÁ, Svatava (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, Problematika zabezpečování veřejných služeb. od s. 98-104, 7 s. 2007
Nakladatel
Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/07:00020778
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-7399-030-5
Klíčová slova anglicky
Public administration;' Public management;' Public services quality;' citizens satisfaction;' public services standards
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2008 17:56, Ing. Svatava Nunvářová, Ph.D.
V originále
Poté co byly ukončeny hlavní práce na reformě územní veřejné správy a byla vyřešena většina problémů vznikající v důsledku nemožnosti dostatečně uplatňovat ve veřejné správě principy decentralizace a subsidiarity, začala být pozornost ve větší míře věnována modernizaci a kvalitě veřejného sektoru. Nový systém organizací veřejné správy dával šanci k použití moderních přístupů řízení organizací pocházejících z oblasti řízení organizací soukromého sektoru. Náš vstup do Evropské unie také znamenal možnost ve větší míře využívat zahraničních zkušeností. Právě kvalita je jednou z oblastí, které Vláda ČR významně prosazovala. Ke zvyšování kvality veřejné správy lze použít mnoho metod a přístupů, jedním z nich je i definování a prosazování standardů veřejných služeb. Článek představuje vybrané výsledky z projektu GA ČR 402/07/1486 s názvem Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru.
Anglicky
The demand on a good governance or good public administration is still more visible and it subsumes increases in efficiency of public sector and saves in public finance sector and sustainable development of society too. The modern methods and instruments of managing organizations that arose from private-sector experience can be used for public-sector organizations. It is supposed that the methods and instruments can influence the function of the public organization system. The implementation of modern methods and instruments is usually done during reform of public administration system. The article presents choice results of the project Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integral Part of Quality Management in Public Sector Organizations of Czech Science Foundation number 402/07/1486.
Návaznosti
GA402/07/1486, projekt VaV |
|