JANÍKOVÁ, Věra. Die Lehrerrolle auf dem Weg zur Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht. (Role of the Teacher Resulting in Learner Autonomy in Foreign Language Teaching.). In Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenschaft III. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 54-62. ISBN 978-80-210-4501-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Die Lehrerrolle auf dem Weg zur Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht.
Name in Czech Role učitele na cestě k autonomi žáka v cizojazyčné výuce,
Name (in English) Role of the Teacher Resulting in Learner Autonomy in Foreign Language Teaching.
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenschaft III. p. 54-62, 9 pp. 2007.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00020779
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4501-9
Keywords in English autonomy; teacher resulting; foreign language teaching and learning; research
Tags autonomy, research, teacher resulting
Tags International impact
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 10/1/2008 15:05.
Abstract
Der Beitrag stellt Ergebnisse einer Pilotforschung vor, die stellt fest, wie die FremdsprachenlehrerInnen ihre Rolle als Förder der Lernerautonomie reflektieren und wie sie dieses Prinzip im Unterricht realisieren.
Abstract (in Czech)
Příspěvek představuje výsledky empirického výzkumu zaměřeného na zjišťování schopnosti učitelů cizích jazyků k podpoře autonomního učení u svých žáků.
Abstract (in English)
The paper presents the results of an empirical research focused on the determination of the FL teachers ability to support autonomous learning of their pupils.
Links
GA406/05/2107, research and development projectName: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching
PrintDisplayed: 21/5/2024 10:03